by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Még a moha is virágzik...

2016. február 09. - bardoczeva

Ne hidd, hogy csak az orchidea virág. Meg a rózsa, meg a szegfű. Még a mohának is van virága.
 Pedig a moha sohasem lát napot. Sűrű erdők nyirkos homályában él, földhöz ragadtan, nyomorultul. Ő a legnyomorultabb a növények között. 

Mégis eljön évente az idő, amikor kivirágzik. Kivirágzik, örömet ünnepel. Akár a rózsa, az orchidea, vagy a szegfű. 

Semmivel sem kisebb az öröme, mint az orchideának, vagy a szegfűnek. Sőt, ne feledd, egy nagy előnye is van: senki emberfia nem tépi le különlegessége miatt a moha virágját. 

Fogadd meg a tanácsomat és gondolj sokat, nagyon sokat a mohavirágra. 

(Wass Albert - Te és a világ)

img_0091.JPG

img_0094.JPG

img_0096.JPG

img_0097.JPG

img_0100.JPG

img_0101.JPG

Úgy döntöttem, hogy sétálok egyet, egymagamban, amíg a két gyermekem alszik...rám fér, testileg is, lelkileg is. Kiszellőztettem a fejem, az izmaimat megmozgattam kicsit és körülnéztem.

A vasútállomáson hatalmas moha mezők emléke élt bennem, és most, hogy kigondoltam, hogy kellene valami tavaszi dekor, elmentem a kosárkámmal, hogy felszedjek belőle egy kicsit.
És ha már ott voltam, mentem tovább, az erdőbe...a fák zöld öle úgy világított az egyelőre még szürke, kopár háttérben, hogy muszáj volt lefényképeznem. Sosem vettem még észre,mennyi zuzmó él a törzseken.

Találtam már néhány bátor bimbót, kicsit még féltem őket, nehogy megsérüljenek, jöhetnek még fagyok...

A tavaszi dekor alapelve az, takarékossági okokból és amúgy is, mert ezt szeretem, hogy olyasmit használok, ami nem kerül pénzbe és még tetszik is.
Mohát, kérgeket, csigákat, köveket gyűjtöttem és ágakat.
A jácintot 290 Ft-ért vettem a Lidl-ben, volt egy pont passzoló szögletes kaspóm és csak bele tettem. Mivel borzasztó csúnyán néz így ki és ferdén is állt, mohát tettem a tetejére. Ez mindenféle más cserepes virágnál is jó megoldás, egyrészt sokkal szebb, másrészt nehezebben szárad ki maga a virág.
A moha akkor marad tovább szép, ha minden nap spricceljük.

img_0111.JPG

img_0113.JPG

img_0116.JPG

img_0121.JPGEzeket a csupasz ágakat a tulipánok közé szántam, mert azok adnak a csokornak tartást. Az ágas-bogas forma segít, hogy egyenletesebben el tudjam rendezni a virágokat közötte.
Az csak hab a tortán, hogy azok is bimbósak, így elképzelhető, hogy ki is fognak virágozni itt a jó melegben.

A kosárba vastagon moha van szintén, a kéregdarabok és a csigák miatt nagyon természetes a hatás, a kerámia tojásokat piacoltam valamikor ősszel.
Az asztalon fehér vászon terítő van, amire egy szép állapotban levő szőttes futót terítettem, és kis csipke terítőt is rétegeztem rá, ez a mániám...
A rétegek..

Szóval ez az első lépés.
És mától itthon hivatalosan is tavasz van:)

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr318374474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;