by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

A szent grál maga...

...avagy Pentart Mirror Mist a fedélzeten...(tapasztalataim)

2016. november 04. - bardoczeva

Mirror Mist, vagy tükör spray, kinek mi, nekem, a foncsorozott üvegek szerelmesének ez maga a szent grál. És pontosan tudom, hogy még nagyon sokan vagyunk ezzel így, elég csak körülnéznem a barátnőim között.

Az első alkalom, amikor találkoztam ezzel a szerrel az Lakbear barátom facebookos oldalán volt. Ebben a posztban számolt be az újdonságról és én akkor eldöntöttem, hogy nekem ez kell...aztán futottam bele a Pentart videójába, ami amúgy az ötletek valós tárháza, szeretettel ajánlom Nektek a Pentart csatorna egyéb videóit is!

Ennyi bevezető után lássuk a medvét!
Türelmetlen fajta vagyok, ezt szerintem sokan tudjátok. Szeretem az olyan megoldásokat, amik gyorsan mutatós eredményt adnak, és ez a spray ennek a tipikus esete.

Az ócskapiacozós mániám kapcsán kialakult bennem egy nagyon erős vonzódás, elsősorban a foncsorozott üvegek iránt. Ezek általában méregdrága holmik a mai napig.
Fontos tudni, hogy a régi időkben a foncsor elkészítése nem ment ilyen könnyen. Egykor, a tükör igazi luxuscikknek számított, hiszen tükröződő felületet csak finom csiszolással tudtak kialakítani különböző ezüst, bronz vagy rézfelületeken, ám az oxidáció hatására idővel ezek elhomályosodtak. A manapság ismert tükör a XIII. században született, a Velence mellett található Murano szigetén. Az eljárás során egy üvegfelületet ólommal vontak be, majd erre higanyt öntöttek. Az így keletkezett felület a foncsor. Ahogyan a technika fejlődött, a higanyt felváltotta az ezüst. Bár a drága fémből, a tükör felületére csak egy nagyon vékony réteget vittek fel, a Középkor végére a muranoi tükör ára az aranyéval vetekedett. (forrás)

Volt nekem jónéhány sima üveg mécsestartóm, ezért először az üveg felületre való anyagot vettem elő. Létezik műanyagra való spray is, ezt láthattátok Lakbear fent említett bejegyzésében.

Nagyon izgultam...őszintén mondom. De egyáltalán nem kellett csalódom.
Az első és legfontosabb, hogy tényleg alaposan fel kell rázni a tubust a munka megkezdése előtt. Van benne egy kis fém golyó, ez segít eloszlatni az összetevőket. Kb 10-15 cm-ről kell szórni a festéket. Célszerű ablakot nyitni, mert oldószeres a holmi, elég erős a szaga.

_dsc9657.JPG

_dsc9658.JPG

Amikor felkerül a festék, sötét, folyékony valami lesz, de pillanatok alatt kifényesedik, ahogy a Pentart videón is látszik. Én a kopottas hatást szeretem, de nem kell hozzá feltétlen ecet, ahogy látjátok, elég, ha nem tökéletes a spray fedés. Ha csak egy rétegben viszem fel, marad egy kis áttetsző hatása.


Mint minden festék spray esetében, itt is fontos, hogy türelmesen vigyétek fel, mert ha megfolyik, az látszani fog.


Ha elrontjátok, vagy nem tökéletesen olyan, mint amilyennek szerettétek volna, akkor a teljes száradás előtt, ami kb 3 óra, még el tudjátok mosni vízzel is, aztán újra tudjátok kezdeni.

_dsc9659.JPG

_dsc9660.JPG

Amikor megláttam, milyen az eredmény, muszáj volt gyorsan egy másik kedvencemet is elővennem. Alapvetően nem hoznak lázba az üvegek...pontosabban eddig nem hoztak lázba, de az biztos, hogy ettől a naptól kezdve kihegyezett figyelemmel fogom hajtani a szép formájúakat!

_dsc9661.JPG

_dsc9663.JPG

Ha munka közben rámegy a kezetekre, márpedig ahogy fogjátok az üveget, valószínűleg rá fog, azt is le tudjátok mosni szappannal még viszonylag könnyen. 

_dsc9662.JPG

_dsc9668.JPG

Én direkt azt szerettem volna, ha a fedés nem tökéletes, hogy itt-ott áttűnjön a láng, ezért csak egy réteget vittem fel.

Azt is nagyon össze-vissza, már-már hanyagul.

Azonban ennél a második gyertyatartónál attól sikerült olyan jól a foltosság, hogy nem mostam ki alaposan a művelet előtt és zsíros maradt a felszíne, ami miatt a szer kis foltokban állt össze. Szándékosan se tudtam volna ilyen jól megoldani, így meg, hogy véletlen lett ilyen, még jobban tetszik!

_dsc9664.JPG

_dsc9666.JPG

_dsc9667.JPG

_dsc9669.JPG

A lehetőségek tárháza megint attól lesz végtelen, hogy teljesen más hatást kapunk, ha az üveg például már eleve színes. Vagy, ha nem ragaszkodik az ember az áttetszőséghez, akkor, ahogy a leírásban is szerepel, tovább lehet dolgozni a felülettel.

Ehhez javasolt használni a vízbázisú lakk sprayt is, bár megmondom őszintén, hogy ezt mécsestartónál én nem használtam. Soha nem nyúlok bele belülről, a teljes száradás után pedig nem lesz olyan érzékeny a felület. Kívülről ugyanúgy le lehet törölgetni.

Ha például tükröt szeretnétek készíteni, akkor az üvegre felhordás után jöjjön a lakk és utána szivaccsal felhordva következzen valamilyen matt akril festék. Alapvetően a feketét ajánlanám, de már megindult a fantáziám, hogy mi lenne, ha valami más szín lenne, ami előbújik?
No, de ez már egy másik poszt témája...

Munkára fel...ezt imádni fogjátok!

Ha tetszett az ötlet vagy érdekelnek a hasonló újdonságok, gyere és kövess a facebookos oldalamon ahol naponta frissülő tartalommal várlak!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr6611930735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babi56 2021.07.28. 18:47:13

Kedves Éva! Azt szeretném megtudni, hogy miután teljesen megszáradt a felület, akkor vajon vízálló lesz-e. Ünnepi asztalra szeretnék olyan vázát készíteni, ami ezzel az anyaggal diszítenék, de élő virág kerülne bele, amit vízben kell tartani.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;