by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Hogyan fess, repessz és transzferálj egyszerűen?

2016. január 03. - bardoczeva

Hogy Ádámtól és Évától kezdjem, az egész dolog onnan indult, hogy ki akartam próbálni, élőben mi a különbség a pentart dekor paint soft szürke ésgalambszürke árnyalata között, ezért fogtam magam és lefestettem két lapot.
Mivel azonban ennek így nem sok haszna lett volna, tk. semmi, így kigondoltam, hogy akkor folyatom a dolgot tovább.

Viszonylag újkeletű dolog a Pentart transzfer folyadéka, így rögtön azt is kipróbáltam, és azt kell mondanom, hogy nagyon bevált. A tulajdonságai szinte azonosak, mint a többi hasonló folyadéké, ez is nyomtató-függő, de sokkal élesebb, szebb a kép, amit ad.

Ennek érzékeltetésére vékony mintát akartam átvinni a felületre és hibátlan lett.
Hogy miért nagyon jó ez a folyadék?
Mert hobbiboltokban elérhető, itthon fejlesztett és gyártott anyag, nem kell Amerikából megrendelni, aggódni, ideér-e, nem fogják-e a vámon, direkt erre a célra készült, rengeteg kísérletezés eredményeként. Színes képpel pedig messze a legeredményesebb.

  
Ami a szürkék színét illeti, a kék színes ceruzáson látszik talán a legjobban, hogy van azért különbség. Azon a képen a felső a galambszürke, ami egy igazi, meleg árnyalatú szürke, amíg alatta a sima szürke valamivel, zöldesebb, zúzmósabb, hidegebb árnyalat. Megmondom őszintén, nekem az utóbbi jobban tetszik, a galambszürke túlságosan "tiszta".



Tehát hogyan is használjuk ezt a bizonyos transzfer folyadékot, tényleg csak két szóban: nyomtatás lézer nyomtatóval, tükrözve, felületre simítás, rögzítés, a lap hátoldalának bekenése a folyadékkal, átdörzsölés, lap lehúzása.
A nagy többség a kiskanalak fenekét használja a dörzsöléshez, de engem nagyon szokott zavarni, hogy nem látom, hol tartok és hol mennyire mentem át rajta, ezért én ceruzával firkálom át az egészet legalább két irányból. A ceruza azért ne legyen túl hegyes, mert könnyen kiszakítja az olajos papírt.

forrás

Miután megszáradt a transzferált szöveg, nekiestem az opál repesztővel.
Nagyon klassz eredményt ad, nekem ez a kedvencem az összes repesztő közül, a legkönnyebb használni és a legnehezebb elrontani.

Két komponensből áll, az első réteget nagyon alaposan kell felvinni, mert az biztosítja, hogy mindenhol "elcsússzon" rajta a második. Ezért, ha nincsen alaposan felhordva, egyszerűen nem fog megrepedni a második réteg.
Erre nagyon figyeljetek!

  


Az első réteg felvitele után látni fogjátok, hogy az egy fehér színű anyag, meg kell várni, amíg teljesen átlátszóra nem szárad mindenhol. Nagyon fontos, hogy ezt a lépést ne siettessétek, muszáj türelmesnek lenni, mert ha nem szárad meg rendesen, szintén nem fog megrepedni. A második réteget én mindig azonos irányba viszem fel, mint az elsőt, tapasztalataim szerint akkor adja a legszebb rajzolatot.

  


Ne lepődjetek és ne is ijedjetek meg, ha a második réteg felhordása és megszáradása után sem láttok repedést, ott vannak azok, csak hajszál vékonyak.
Most jöhet a rongy és az antik paszta, amit jó bőven vigyetek fel, mert ha nem így tesztek, nem fogja tudni kitölteni a repedéseket, így nem fognak megjelenni az apróbbak. Jó bőségesen...utána pedig alapos visszatörlés és kész!
Többek között ezért is a kedvencem, mert nem igényel védőréteget, nem kell utána még lakkal átkenni.

  



  


Én a végén még ragasztottam az aljukra filcet, hogy ne karcoljanak, de igazából az én bútoraimnak csak jót tesznek a használati kopások.

Ha bármi kérdés felmerülne, akkor kérdezz nyugodtan akár itt, akár a facebook oldalon!
Mindenkinek jó munkát kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr818229010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;