by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Sütipecsét nélkül pecsételt süti,

avagy fahéjas vajas keksz gomb formában, karácsonyra!

2017. december 06. - bardoczeva

Volt korábban már egy nagyon nagy sikert aratott vajas keksz recept a blogon, az áfonyás vajas keksz, melyet nagyon szerettetek, ízre, állagra, mindenhogyan. Nos, az a jó hírem van, hogy az egy alaprecept, kedvetek szerint variálhatjátok!

Ezúttal nem akartam ismételni magam és egy kicsit megvariáltam. Az áfonyát elhagytam, a darált mandulát is, sima réteslisztet használtam és két kiskanál fahéjat szórtam bele az íze (és illata) kedvéért.

A recept tehát a következő, a 10-20-30-ról könnyen megjegyezhető:

  • 10 dkg porcukor
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 30 dkg liszt
  • egy tojás sárgája

Nem bonyolult, ugye?
Elég összegyúrni és már formázható is. Ha a vaj túlságosan megolvadna menet közben és túlságosan ragadna a tészta, akkor folpackban egy kicsit tegyétek vissza a hűtőbe, de nekem pl enélkül is jól működött.

img_0226.JPG

img_0224.JPG

img_0223.JPG

img_0220.JPG
A nyújtáshoz finomlisztet hívtam segítségül a letapadás megakadályozására, a formázáshoz pedig egy egyszerű kör alakú kiszúróra volt szükség, valamint egy fokkal kisebb átmérőjű pohárra, és egy szívószálra.
Kiszaggattam a köröket, a poharat fejjel lefelé a peremével belenyomtam a tésztába és végül a szívószállal (nagyobb lyukú papírszívószál) két lyukat is készítettem.

150 fokon 15-20 perc alatt sült meg alul-felül sütős beállítás mellett.

Ez a tészta híres arról, hogy nagyon jól tartja a formáját, ezért az aprólékosabb sütipecsétekkel is működik, ám amint láthatjátok, nem szükséges hozzá mindig.
A formázás ötletét pinteresten láttam és évek óta tudtam, hogy ezt egyszer megvalósítom, miután pedig sikerült  sparban megfelelő méretű kör formát vennem, már nem teketóriáztam.

Ha tetszett az ötlet, készítsétek el a barátaitoknak, egy méretben passzoló hengeres dobozban (akár chipsesben is el tudom képzelni), biztosan nagy örömet szereztek majd vele!

Kellemes időtöltést kívánok és jó étvágyat!
További hasonló kreatív ötletekért pedig kövessetek a facebookon, ahol naponta frissülő ünnepi tartalmakkal várlak Benneteket!

Békés készülődést!

 alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8113450097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyutazó 70 2017.12.10. 18:19:34

Nagyon sok jó ötletet kaptam Tőled,továbbra is követni fogom a blogot. Köszönöm.

Dorothy-ka 2018.11.24. 13:07:43

Szia, a tésztába rétesliszt kell? Sem az áfonyásnak sem ennek a receptjénél nem szerepel, csak annyi h liszt, itt a leírásában mégis réteslisztet említesz. Dédiknek szeretném abgyerekekel elkészóteni, nem szeretnék hibázni. Ez a keksz szerinted eláll akár 1-2 hónapot is? Köszönöm a segítséged!
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;