by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Műfenyő behavazása

2020. november 24. - bardoczeva

Ahogy változik az időjárás és egyre kevesebb olyan telünk van, amikor esik a hó, egyre jobban vágyik az ember arra, hogy legalább látszatra legyen egy kis fehér, egy kis zúzmara, egy kis fagy az Ünnepek idején. Gyanítom ez az oka annak, hogy egyre divatosabbak a havas műfenyők, és ez a "divat" bizony engem is magával sodort!

Adott volt egy alapvetően bájos, formás, különleges kis fácska, amit szerettem volna havasabbá tenni, mert a gyerekszobába szántam, és az egész csodavilágnak része a hó. Mivel a gyerekeim az idei őszi szünetben, alig néhány hónapja lettek Harry Potter fanok, ilyen témájú dekort szeretnének és ehhez is hozzátartozik a hó.
(Bár azt nem tudom garantálni, hogy a gyerekszobában is havazni fog...:)  )
A kiindulási állapot ez volt:

_mg_0645.JPG

_mg_0644.JPG

Ez egy alapvetően is havas fa, de inkább csak jelzés értékű rajta az a kis fehér. 
Ennél sokkal többet szerettem volna.

Segítséget kértem Anikótól, aki profi virágkötő és abszolut jártas a virágkötészeti és dekorációs alapanyagokban, hogy milyen megoldás lehetne erre, ami szép és tartós is, és szerencsémre volt is ötlete.
Már csak be kellett szerezni a hozzávalókat, amiket szintén neki köszönhetek.

Szükség volt egy bivalyerős ragasztó spray-re, és flokkoló porra ( nagyon finom szemű műhó, mint a bársonypor) .

_mg_0648.JPG

Rákerestem, a ragasztó spray megrendelhető pl itt: http://www.anitadecor.hu/oasis-easy-color-ragaszto-spray

, de nyugodtan keressetek rá, hátha van máshol is. Oasis easy color glue spray vagy ragasztó spray.
A porhót a D&D forgalmazza DD54538 cikkszámon, itt érhető el: https://decorand.com/Dara/Muho-flock-Cotton-20x14x3cm-feher-p145912.html

Utóbbi nagykereskedés, de ezzel a termékszámmal esetleg érdemes érdeklődni a forgalmazóiknál. Nagyon finom, összeálló, egyáltalán nem szemes.
Az Oázis kertészetben is sok termékük van, hátha tartanak, vagy rendelnek.

 

Igazából nem tettem mást, mint áganként felülről alaposan lefújtam a ragasztóval a fát és egy szitával rászitáltam az anyagot. Az első rétegtől csak zúzmarás lesz, utána jöhet még egy réteg ragasztó és megint egy kis szórás... Nem lenne szükség a szitálásra, de én nem akartam bogyókat...

Mikor az első körrel elkészültem, összesöpörtem a lehullott port és a második rétegre elég is volt. 
Egy 150 cm-es fára egy flakon spray ment el és két zacskó flokkoló por, hogy ezt az eredményt kapjam:
_mg_0653.JPGFújtam egy kis ragasztót a törzsére is, hogy az is havas legyen, de igazából semmi szabályosság nincsen benne. Kb két órás mutatvány volt és nagyo elégedett vagyok az eredménnyel! 
Hálás köszönetem a kolléganőnek a segítségért!
Igazából, hogy lássátok, mennyire "bolti" az eremény, mellé állítottam a gyárilag flokkolt másik fát,  és nincsen igazán különbség.

_mg_0656.JPG

_mg_0658.JPG

_mg_0659.JPGA ragasztónak a szokásos, közepesen erős ragasztó szaga van, elviselhető, én nem javaslom az ablaknyitást, mert ha pici huzat is van, széthordja a nagyon finom port. Inkább tegyetek fel egy maszkot, hogy ne szálljon bele az orrotokba is, mint nekem...
Érdemes alóla elpakolni és olyan helyen csinálni, ahol össze lehet húzni a leeső port, nem szőnyegen pl.
És a szabadtér se a legjobb ötlet a légmozgás miatt, túl sok anyag menne pocsékba.

Száradás után tök jól fenn marad, nem ragad, nem fog egyben leválni, és egy darabig nyilván hullik, ahogyan a gyári is, de ez ezzel jár.

Mindenkinek jó munkát kívánok! 
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr7016299652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;