by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Ha nem passzolnak a tavalyi díszek az idei koncepciódba...

PENTART "VÖRÖSBOR" matt akril + csillámpor + antik milton kapocs

2018. október 09. - bardoczeva

Talán emlékeztek a tavalyi kő hatású díszekre, amik nagyon minimál hangulatúak voltak, de a tavalyi hangulatomhoz maximálisan passzoltak. Idén teljesen másra vágyom, meleg, klasszikus hangulatra, némi kézműves csavarral, ezért úgy döntöttem, hogy tovább fejlesztem ezeket a kő hatású díszeket.

Az egész "munka" azzal kezdődött, hogy meg kellett találnom az elképzeléseimhez tökéletesen passzoló piros színt. Ez mindig nagy kihívás, mert ahány piros, annyi féle és ha a szín nem a tökéletes árnyalat, nagyon el tudja vinni az egész kompozíciót nem kívánatos irányba. Egy KIK-ben vásárolt doboz és egy mécsestartó pirosa volt az, amit kerestem és amit végül a pentart "VÖRÖSBOR" színű matt akril festékében találtam meg.

_mg_1886.JPG

_mg_1887_1.JPGÚgy gondoltam, hogy a kőpasztán levő umbra, vagy barna viasz miatt kicsit koszos hatás jó kontrasztban lesz a csillámmal.

_mg_1888.JPG

_mg_1889.JPGA bordákat szabad kézzel, egy kis ecsettel kifestettem a vörösbor színnel, majd mielőtt megszáradt volna az akril, beleszórtam a csillámot. Ezt célszerű egy nagy lap felett csinálni, amit utána félbehajtva visszaszórhatjuk a lepotyogott csillámot a tartályba.

_mg_1890.JPG

_mg_1892.JPGA hungarocell formákon általában van egy kis dudor a kupak helyénél, én ezt sniccerrel levágtam, mert az akasztást antik fém milton kapcsokkal szerettem volna megoldani. Ettől olyan "profi", befejezett hatása lesz.

Mivel nem csak gomb alakjaim voltak ilyen bordás kivitelben, hanem úgynevezett búgócsiga alakú hungarocellek is, azoknál is hasonlóan jártam el, azoknak a nyakából is levágtam, egy centit kb, hogy elég felület legyen a milton kapocs beragasztásához.

Arra érdemes figyelni, hogy a formákon mindig van valahol egy öntési nyom, én ezzel kezdtem általában a festést, ez mindenképp csillámos borítást kapott. A bordák száma pedig szerencsés módon passzol, mert pont kijön a felváltva színezésnél a "minta".

_mg_1893.JPG

_mg_1891.JPG

Sokkal könnyebb kezelni a formákat, ha a festéshez saslik pálcát szúrtok bele ott, ahol a kapoccsal majd lezárjátok, arról nem is beszélve, hogy a saslik pálca helyére könnyebben megy be a kapocs két szára is. Egyszerű expressz hobbiragasztót használtam a rögzítésükhoz.

_mg_1895.JPG

_mg_1898.JPG

_mg_1908.JPG

_mg_1909.JPG

_mg_1910.JPG

_mg_1911.JPG

Ezzel a módszerrel egy korábban, eleve sok munkával ekészített dísz véleményem szerint osztályt lépett, és még különlegesebb lett. A csillámpor pedig az alatta levő mély vörös színtől gyönyörű árnyalatot kapott.

Ezt a trükköt egyébként minden csillámozásnál érdemes bevetni, ha a csillámmal nagyjából egyező színű festékbe szórjuk, egyeneletesebb hatást kapunk!

Ha tetszett a bejegyzés és szívesen olvasnál további karácsonyi dekorációs ötletekről, akkor tedd könyvjelzőbe a blogom, vagy/és gyere a facebookra, ahol gyakran frissülő anyagokkal várlak!

alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3914292001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;