by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

TESCO "gazdaságos" karácsonyfadíszből kincs 2.

avagy itt a folytatásos "teleregény" következő része...

2017. szeptember 20. - bardoczeva

Minden műanyag dísz jó valamire, akkor is, ha nagyon nem tetszik a színe, de szép a formája és akkor is, ha a formája sem rejt különösebb szépséget.
Nem is kell túl sok minden hozzá, csak néhány hobbi vegyszer és kezdődhet a munka!
img_9617_1.JPG

Most három különböző fazonú tescos műanyag dísz átalakítását mutatom meg három különböző módon.
Az első ez a fehér/arany/pezsgő színben játszó, tekert csepp forma.

Ehhez a pentartos antikoló festékeket használtam. Ennek a típusú anyagnak a helyes használatáról remek videót találtok egyébként a pentart youtube csatornáján, ITT!
Első lépésben lefestettem az egész díszt "ólom" árnyalatú antikoló festékkel, ami egy -szerintem- nagyon szép kékes-szürke szín. 

img_9452.JPG

img_9453.JPG

Amikor ez megszáradt, akkor ráfestettem közvetlenül egy vékony réteg "fehér" árnyalatút, ugyanebből a festékből. Gumikesztyűt húztam, és mielőtt a fehér réteg megszáradt volna, rácsepegtettem a rendszerhez tartozó oldószerből néhány cseppet és visszatöröltem az ólomról a fehéret.

img_9457.JPG

img_9455.JPG

img_9625.JPGMivel a visszatörlésnél itt-ott túlságosan erősen töröltem, visszajött az ólom színből is és kilátszott a dísz eredeti színe.

Ezt nem akartam, ezért ezeket a foltokat bekentem ragasztóval, és csillámport szórtam rá.
Itt láttam először egyben, hogy a sötétbarnára festett akasztókkal milyen jól mutat, és mennyire illik hozzá a minimálisan mályvás beütésű barna szalag.
Mivel ezek voltak az első darabok, ezeket használtam aztán sorvezetőnek. Azt tudtam, hogy jeges, csillogó hangulatot szeretnék idén, így a szürkékre, ezüstökre, fehérekre esett a választásom.

Aztán következtek a "kisizék", ezek méretben kisebbek, de a formájuk érdekes. Kíváncsi voltam, hogy ha öregítem ezt a nagyon modern formát, abból mi sül ki.
Úgyhogy itt is az volt az első dolgom, hogy lefestettem őket az "ólom" színű antikoló festékkel.
A második lépés azonban az volt, hogy a két fázisú opál repesztőt tettem fel. Ezt használtam az első adag tescos dísz átalakításánál is, amiről még többet olvashatsz ITT.

Minden más -repesztéssel foglalkozó- bejegyzésem elolvashatod, ha IDE kattintasz!

img_9563_2.JPG

img_9562_2.JPG

Miután sikerült a repesztés, aminek egyébként a második fázisát meg lehet gyorsítani hajszárítóval, fehér antikoló viasszal töröltem át az egészet, az ült bele a repedésekbe.

Azonban így is túl egyszerűnek éreztem, valami még hiányzott... Ezért úgy döntöttem, hogy ecsettel felviszek ragasztót a díszek törésvonaláig, és csillámporba mártom a díszt.
Eztán már csak az akasztóját kellett ugyanolyan barnára festenem sima akrillal, mint az előző típusnak és kész.


Az akasztója sima len cérna, amire pénzérmének tűnő fém díszeket kötöttem, hogy csilingeljen, de ez nyilván egyedi ízlés kérdése és bőven elhagyható.
Mivel év közben igyekszem ésszerűen dekorálni, a karácsonyi időszakban nagyon élvezem, hogy jobban lehet halmozni ezeket a részleteket, mert nincsen olyan, hogy "túl sok".

img_9623.JPG

img_9622.JPG

Ez után pedig következhet a legáltalánosabb dísz, a sima gömb. Egy nagy zacskónyit kaptam belőle átalakításra és nagyon élveztem a munkát vele!
Két kivitelben jutottam hozzájuk, fényes és matt felülettel. A mattot csak áttöröltem nedves törlővel, a fényest azonban P400-as, finom csiszolóvászonnal megcsiszoltam, hogy jobban tapadjon rá a festék és a műgyanta minta.

img_9608_1.JPG

img_9583_1.JPG

A rátét elemet szilikon formába öntött műgyanta-rendszerrel készítettem el, ilyen szilikon öntőformákból temérdek minta érhető el már elég sok helyen.

A vegyszert pedig minden szükséges kellék mellékelésével csomagolják, mérőedények, gumikesztyű van a dobozban. A működési elve nagyon egyszerű, a két komponenst AZONOS ARÁNYBAN kell összekeverni jó alaposan. Beleönteni a formába és amikor átlátszatlanná válik, ki is vehető.
Nem olcsó, 1700 Ft, 2x20 ml, egy ilyen díszre tapasztalataim szerint 5 ml-nyi keverék kell, 2.5 ml az egyik, 2.5 ml a másik komponensből. Ez azt jelenti, hogy 8 díszre elég egy doboznyi anyag.

Soknak tűnhet, de 8 olyan dísz lesz belőle, aminek amúgy boltban 1000 Ft körül van darabja alsó hangon.

img_9607.JPGEz kb negyed órát jelent, de nagyban függ a levegő hőmérsékletétől, páratartalmától, stb.
Ha akkor veszitek ki, amikor még nem szilárdult meg teljesen, akkor könnyen formálható, ezért érdemes figyelni és időben kivenni. A teljes megszilárdulás után is visszapuhítható hajszárító segítségével, de hamarabb kihűl és újra felkeményedik.

img_9597.JPG

img_9601.JPG

img_9604_2.JPG

img_9602_1.JPG

Miután megszáradt a ragasztó, ismét az "ólom" színű antikoló festéket vettem elő. Átfestettem az egész gömböt, az akasztó kivételével, beleértve a rátét díszt is, két rétegben.

img_9618.JPG

Amikor megszáradt a második réteg is,ismét a fehér viaszt vettem elő és áttöröltem vele a gömböt. 
Az akasztójára jött a szokásos barna akril, a tövébe egy masni és kész is.
img_9624.JPG

img_9621.JPG

img_9619.JPG

A hangulathoz, amit magamban csak "elvarázsolt erdő"-ként aposztrofálok, nagyon jól passzolnak az érdekes, különleges elemek, amik néha talán váratlanok is. Ezért elővettem, azokat a villanykörtéket is, amiket direkt emiatt gyűjtöttem egész évben és bekentem azokat is ragasztóval, majd csillámba forgattam. 
Vékony dróttal fogom akasztani.

A dekoráció fő elemei pedig, ahogy láthatjátok is, fehérrel bemosott fa és termések tömkelege, ezeket pedig tavaly karácsony után vettem leértékelve. Nem tudtam, hogy ilyen fog kelleni idén, csak sejtettem...

Felmerült néhány olvasóban, hogy mire ennyi anyagot megvesz valaki, igencsak drágára jönnek ki ezek a díszek. 
Elképzelhető, hogy nem olcsó, de ugye ki mire költ, én új ruhák, cipők és sminkek helyett hobbi vegyszereket és szerszámokat veszek, és elsősorban azoknak írok, akik hozzám hasonlóak. A leírásaimban szereplő anyagok mindig pentartos holmik, mert tudatos döntés alapján magyar gyártású terméket magyar tulajdonú cégnél szeretek megvenni. Lojális vagyok feléjük, mert beváltak a holmijaik és figyelnek a felhasználóikra. Az igényeinket és a véleményünket mindig meghallgatják, a fejlesztéseknél pedig direkt kérik.
Amennyíben ez bárkit zavar, úgy sajnálom. Én úgy gondolom, hogy épp azzal lehet nagyobb összeget megtakarítani, ha megosztom az őszinte véleményem az egyes anyagokkal kapcsolatban, így nagyobb az esély,  hogy nem rontja el senki, nem vész kárba a drága alapanyag.

Bízom benne, hogy senki nem olyan mazochista, hogy ellenérzései ellenére mégis olvas, aztán pedig jól felmérgeli magát!

Ha tetszik Nektek ez a stílus, és módszer, ahogy én közlöm a tudásom felétek és szívesen követnétek, hogyan alakul ki végül majd az összkép, akkor tegyétek könyvjelzőbe a blogom, vagy gyertek és kövessetek facebookon, ahol naponta frissülő tartalommal várlak Benneteket!
Jó böngészést!

alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3912880816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;