by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Ha a gyertyatartó nem működik...

2017. május 03. - bardoczeva

Néhány éve vettem egy gyertyatartót a piacon. Előfordul, hogy nem mindig sikerül jól a választás, de az ilyen esetekben is megvan a kihívás. Az például csak itthon derült ki, hogy ez a példány meg sem állt a saját lábán, a gyertyák nem maradtak meg benne, ha meg mégis, akkor a súlyuk felborította az egész konstrukciót. Ez elsősorban annak volt köszönhető -szerintem-, hogy a talp egyrészt túl könnyű volt, másrészt túl vékony, így a lomisok kezei között megnyomódott. 

Gondolkodtam, mit kéne, hogy kéne.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy az ilyen posztoknak a lényege elsősorban az, hogy megmutassam, kreatív hozzáállással sok minden menthető, ezek nem kőbe vésett megoldások, sőt...

Szóval gondolkodtam, hogy tegyem stabillá. világos volt, hogy a talpa íves, és a pereme nincsen egy síkban. Eszembe jutott, hogy van olyan MDF alapom, amit be tudnék ragasztani alá, és ezzel vízszintessé tudnám tenni az egészet. Ez sokat segítene.

Kipróbáltam, így is lett.

Az eredeti tervem az volt, hogy új talpat kellene valahogy szerkeszteni neki, de ez jobb megoldás volt, mert így az eredeti külleme maradt meg úgy, hogy nem is látszik a "toldás".

img_0067.JPG

img_0066.JPG

Csipesszel odafogattam a ragasztó megkötéséig, hogy ne mozduljon el, ez bevált. 


A gyertya nem maradt meg benne akkor sem, ha olvasztottam alá viaszt, mert a hideg fémben gyorsan megszilárdult, és nem tudtam eleget csepegtetni bele ahhoz, hogy elég fix legyen. Teljesen érthetetlen számomra, hogy miért teljesen kúp alakú a "foglalat", de sebaj.


Tettem bele levegőre száradó gyurmát, "ebbe szúrtam" bele a gyertyákat. Ha ez megköt, akkor simán bele fogom tudni állítani az összes többit is, gond nélkül és fixen fog állni, magát a gyurmát pedig mindig szezonhoz illő gyertyagyűrűvel takarhatom el.

img_0068.JPG

img_0092.JPG

img_0091_1.JPG

img_0093.JPG

Ezek csak apró kis lépések, mégis, az eredménye egy abszolut használható, biztonságos darab lett. Az itthon levő holmik közül fel tudtam használni ehhez is pár dolgot, értelmet nyert a létezésük, és hozzáadtak valamihez.

Ez is csak azt bizonyítja, hogy érdemes néha körülnézni otthon, mert könnyen lehet, hogy az orrunk előtt levő lehetőségek kerülik el a figyelmünket legkönnyebben.

Igyekszem mindent ilyen szemmel nézni, és ebben a szellemben élni, az újrahasznosítás mindenképpen egy olyan szegmense a mindennapjaimnak, amik nélkül úgy érzem, nem lenne értelme...
Ha Te is így érzed, gyere és kövess facebookon is, ahol naponta frissülő tartalommal várlak!

alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8912476471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;