by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Karácsonyfadísz jelmezben

...avagy a régi gömb díszek új ruhája

2016. október 22. - bardoczeva

Manapság olyan világot élünk, ahol az, ami régen már-már természetes volt, bár nem feltétlen volt akkor sem olcsó, ma már luxus kategória. Ilyenek az üveg díszek is. Ebben az ötletben az a jó, hogy a nekem nem tetsző színű üveg díszeimen alkalmaztam, de bármilyen műanyag díszt is klasszisokkal magasabb szintre emel - szerintem.

A pinteresten találtam az alap ötletet még évekkel ezelőtt, de azóta se találom azt az eredeti képet, és a leírást se olvastam, úgyhogy megpróbálom leírni, hogyan tűnik a legegyszerűbbnek.
Kell ugye a dísz. Vegyük le a "kupakját"!

Hogy a kezdés ne legyen nehézkes és a folyamat elején ne csúszkáljon mindenhová a fonal, érdemes néhány csík kétoldalú ragasztót felrakni. Ez fixálja majd az első pár szál fonalat, utána már a fonálon nem csúszik el a következő.

_dsc9436.JPG

_dsc9441.JPG

Tekercselgetés kezdődik! Érdemes figyelni már menet közben arra, hogy a lehető legegyenletesebb legyen a borítás, és türelemmel kell lenni,mert elég sok rámegy, mire az alap szín egyáltalán nem látszik majd. De lesz olyan. És meg fogja érni a munka.

_dsc9437.JPG

_dsc9447.JPG

Amikor megvan a megfelelő vastagságú burkolat, akkor a fonalat egy csepp ragasztóval a kupak helyénél fixáljuk, és visszatesszük a kupakot, ezzel is megfogva a ragasztást és eltüntetve a fonal végét.

A kötőtű fogpiszkáló végére ragasztott üveggyöngy. Ezeket egymással átlósan szúrjuk a fonal alá!

Alapvetően ez is egy remek újrahasznosító tipp, mert én például ezekhez a gömökhöz olyan gyapjú fonalat használtam, amit a piacon találtam, gondoltam valakinek jó lesz, aki köt. De rossz helyen tároltam és egy moly kikezdte, ezért bizonyos hosszúságoknál egyszerűen szálakra bomlott vagy elszakadt. Kötni már lehetetlen lett volna belőle, ám egy ilyen megoldáshoz ez is bőven jó volt.

Elő tehát a maradék fonalakkal! Az se baj, ha több színű a gömb, ugye?

_dsc9451.JPG

_dsc9455.JPG

Ha tetszett az ötlet és szívesen olvasnál még ilyeneket, akkor ajánlom figyelmedbe a poszt alatt levő "karácsony" kereső kifejezést és a facebook oldalamat, ahol naponta frissülő tartalommal várlak!

Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet ez a tipp,nyugodtan osszd meg az ismerőseiddel, barátaiddal és ha Te is elkészíted, mutasd meg az eredményét!
Mindenkinek jó munkát!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3311830139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;