by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Retro tükörből tündér tükör

2016. február 29. - bardoczeva

img_1401_1.JPGIzgalmas részlet, nem igaz? Gondoltad volna, hogy ez egy nagyon sokak (nem is túl kedves) emlékében élő tükör felhasználásával készült?

A lakásban sok olyan régi holmi volt, amiket nem szerettem volna kidobni, hanem mindenképp meg akartam próbálni megmenteni. Ilyen volt többek között ez a jó kis retró tükör, vesszőből fonva, műanyag szalaggal...

img_1392.JPG

img_1394.JPGElső lépésként kimaszkoltam a tükröt, és lefestettem az egészet dekor paint "mandula" árnyalattal. A további lépéseket adta a forma, mindenképp a "kosárfonást" akartam befejezni, mert amúgy is nagyon szeretem a széles keretes tükröket, főleg, ha kerek a formájuk.

Ehhez előkerestem textil maradékokat, anyag és tüll darabokat. Ezeket csíkokra téptem és összecsomóztam. Aztán elkezdtem a fonást, egy előre, egy hátra....szerencsére pont jól jött ki a száma a sugaraknak. Vagyis mit beszélek, dehogyis szerencsére...hiszen előtte is stimmelnie kellett a folyamatos haladáshoz, Megvolt az átfedés, úgyhogy már csak az anyagokat kellett válogatni és a csomózásokat a hátoldalra rendezni.

Van rengeteg régi szegélyem egy hagyatékból, amit sajnos valamilyen olajkár ért, és a fehérítés sem tudta helyrehozni őket, de mivel nem maiak, nem akartam megválni tőlük ennek ellenére. Nos, az ő idejük most jött el, ahogyan a lezáró sávot adó filccel bevont zsinór is, amit egy éve vettem kb az aldiban, mert megtetszett a színe...fogalmam sem volt, hogy mire fogom használni...

img_1393.JPG

img_1401.JPGTüll réteggel kezdtem, hogy a vesszővel való ellentéte kiemelje az eredeti sávot. Utána jött egy ekrü színű pamut, majd megint tüll, utána a foltos szegély, utána megint valamilyen krém len és a lezárás, a filces.
Arra ügyeltem, hogy nagyon szoros legyen az egész, mert így a mutatós...viszont rengeteg anyagot elnyel, mert vékony anyagokkal néz ki jól (szerintem) és ezeket a vékony anyagokat zárja le olyan mutatósan a vastag filc.

Hányszor, de hányszor jártam már úgy, hogy megvettem valamit, mert megtetszett és valahogy "éreztem", hogy meg kell vennem és csak hosszú hónapokkal azután lett meg a tökéletes helye. De ennek a helyére most semmi mást nem tudnék elképzelni, ami jobban mutatna.

A lezáró sornál minden második pálcikánál megragasztottam ragasztópisztollyal, hogy nehogy meginduljon az egész, ez stabilan fogja.

img_1400.JPG

img_1396.JPG

Annácskám már ki is szúrta magának, úgyhogy adódik a következő feladat, egy kis fésülködő asztalt szerezni (vagy építeni) hozzá...
Ha annak a kialakítását is szívesen követnétek, gyertek és csatlakozzatok a facebook oldalamhoz, ha még nem tettétek!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr438429780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;