by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Mozaikozott konzervdoboz a.k.a. kaspó

Pentart mozaikragasztó + Pentart fugázó anyag "FEHÉR"

2017. április 16. - bardoczeva

A mozaikokkal kapcsolatos tudományom az eléggé hiányos és akkor még finoman fogalmaztam. De úgy vagyok vele, hogy mindent el kell kezdeni valahol, ezért belecsaptam a lecsóba.


Volt egy rakás porcelán tányérom, amiket szerettem volna felhasználni valahogy annak ellenére, hogy töröttek vagy csorbák voltak.
Egy szép tavaszi napon fogtam őket, belecsomagoltam egy rossz pólóba és megengedtem a két gyermekemnek, hogy minden frusztrációjukat kiéljék rajtuk.
(Érdekes mód, amikor szabad, sőt, javasolt a rombolás, sokkal bátortalanabbak, bezzeg, amikor tilos...)

Legális rombolás

Hosszú-Bardócz Éva (@hosszubardocz) által megosztott bejegyzés,

Persze a dolog kétszeresen is nehezített terep, mert az alap is íves, és az elemek is ívesek, lévén a legtöbbje mélytányér. Ezek az ívek pedig ritkán passzolnak, leginkább soha.

img_9896.JPG

img_9895.JPG

A porcelánról jó tudni, hogy iszonyat éles és szilánkos darabokra törik, valósággal robban, mindenképp védő szemüvegben törjétek, és a textilt is össze fogja szabdalni, amibe csomagoljuk.

Itt most a mozaik és kő ragasztót használtam, de lassabban száradt, mint a tojásoknál használt expressz ragasztó, nehezebb volt a dolgom vele és volt olyan darab, ami le is esett száradás után, úgyhogy szükség volt egy második körre. A ragasztást és a fugázást illetően is.

img_9900.JPG

img_9897.JPG

Miután nagyjából azonos vastagságú darabokkal teleragasztottam a doboz palástját, majd kivártam a megfelelő száradási időt, kikevertem a fugázó anyagot és jó vastagon dolgoztam rá a konzervdobozra.

Fontos, hogy minden irányból minden mélyedésbe belesimogassuk az anyagot, így lesz tökéletes az eredmény. Kb 10 perc múlva a felesleget töröljük le egy vizes ronggyal, aztán pedig hagyjuk teljesen megszáradni.

img_9904.JPG

img_9905.JPGimg_9902.JPG

img_9901.JPG

Mint általában minden munkából, ebből is nagyon sokat tanultam, tudom már, hogy legközelebb mitől lehetne még jobb a projekt. De jó kis mementó lesz ez a darab, mert a kezdők minden létező hibáját elkövettem rajta.
Nem volt egyszerű, de nekem minden percet megért, pláne, hogy tudom, nem a szemétbe kerültek a darabkák.
A többi maradéknak is kitalálom majd a funkcióját, amik jelen állapotukban mozaikhoz nem a legideálisabbak.

Ha tetszett a projekt, vagy szívesen olvasnál hasonlóakról, akkor gyere és kövess facebookon, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!
Jó böngészést!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr6312430467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Via de. Servicio privata 2017.04.17. 23:02:55

Lecsiszoltad a darabok szélét?

bardoczeva 2017.04.18. 12:48:45

@Via de. Servicio privata: le kellett volna, de nem volt hozzá türelmem...inkább vastagabban fugáztam és nem adom gyerek kezébe:)
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;