by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Emeletes kínáló fa tálcából és gyertyatartóból

PENTART befejező viasz fehér és barna színben

2020. november 05. - bardoczeva

Az ünnepi asztalok, büféasztalok, sőt a forrócsoki-pultok nagy kedvence az emeletes kínáló, ami szűkös helyen is jó szolgálatot tesz, hiszen gyakorlatilag dupla helyet kínál a hagyományos tálcákhoz képest, ráadásul látványnak is mesések.
Ezúttal egy kisebb és egy nagyobb fa tálcát dolgoztam össze két fa gyertyatartó és egy fa fogantyú felhasználásával.

_mg_9836.JPG

_mg_9843.JPG

Express ragasztót használtam, miután kibányásztam a gyertyatartókból a fém betétet, mert fát a fához könnyebb ragasztani, mint fát a fémhez, utóbbi ugyanis nem elég porózus, hogy összeépülhessenek az anyagok. Simán jó az egyszerű fa ragasztó, sőt, talán a ragasztópisztoly is. A lényeg, hogy próbáljatok fát fához ragasztani, ha nem jön ki a fém betét, akkor elég, ha a pereméről befelé hajtjátok. 

Ne feledjétek, hogy ezt csak egy egymásra pakolt oszlop gyakorlatilag, nincsen felfűzve erre a központi tengelyre, mint ahogyan ezek általában lenni szoktak, így nagy súlyt nem ajánlok pakolni rá, nehogy leboruljon az egész felső szint. Alulra természetesen bármit tehettek.

_mg_9856_1.JPG

_mg_9850_1.JPG

Összeillesztve is megnéztem, tetszettek az arányok, úgyhogy nekiálltam a felületkezelésnek. Azért javaslom az összeragasztás előtt felületkezelni, mert sokkal könnyebben hozzáférhetőek a felületek, mint ha összeragasztva kezditek el viaszolni, vagy esetleg festeni.

Én nem festettem, csak befejező viaszokkal játszottam, mert szerettem volna természetes, fa hatást. Az első lépés a barna viasz volt, ami, ahogyan a képen is láthatjátok, gyönyörűen antikol, de nekem kicsit sötét lett az eredmény.
A barna visszatörlése után (amikor egy puha ronggyal áttörölve leszedjük a "felesleget") felvittem a fehér befejező viaszt és nagyon szép, szürkés, uszadék jellegű lett az eredmény.

_mg_9863.JPG

_mg_9861.JPG

Az alábbi képen láthatjátok is az eredményt és a különbséget a két viasz között, pontosabban a barna és a rátett fehér viasz együttese és a sima barna közötti különbséget: a felső a sima barna, az alsó az "uszadék" hatás.
_mg_9866.JPG
Ezek a viaszok a natúr fán hoznak ilyen eredményt, amennyiben egy lakkozott, pácolt, vagy bármilyen módon felületkezelt fával van dolgotok, akkor azt először a nyers fáig kell csiszolni, de ilyen esetben inkább azt javasolnám, fessétek, főleg, ha ilyen bonyolultabb a pereme. 

_mg_9881.JPG

_mg_9884.JPG

_mg_9887.JPG

_mg_9908.JPG

_mg_9898.JPG

_mg_9892.JPG_mg_9898.JPG

Az ünnephez közeledve szeretném majd kekszekkel, forrócsokihoz való kis finomságokkal megpakolni, addig azonban jó szolgálatot tesz a dekorokkal.
Ez is tipikusan olyan holmi, amit mindenki maximálisan a saját otthona és a saját ízlése szerint alakíthat ki és dekorálhat, ráadásul szerintem nagyon jól mutat.

Ha tetszett az ötlet és szívesen látnátok hasonlót vagy esetleg kérdésetek lenne a felhasznált anyagokkal, esetleg a módszerekkel kapcsolatban, keressetek bátran a facebookon vagy itt, örömmel segítek, amiben tudok!
Mindenkinek örömteli munkát és békés készülődést kívánok!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8416274638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;