by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Heves jeges

PENTART csillogó hó- és jégpaszta, tollak

2019. november 03. - bardoczeva

A Karácsonyban van valami misztikus, megfoghatatlan varázs. Eleve a "karácsonyi hangulat" már egy olyan lelkiállapot, ami nem folyamatos, ami nem mindenkit lep meg, de ha jön, és ehhez elég egy illat, egy dallam, egy mozdulat, egy tárgy, egy kis nosztalgia a gyermekkorunkból, akkor "mindent visz".

Így jártam, amikor megláttam ezt a lámpát.
Szerintem sokan vagyunk, akik szeretjük a hógömböket. Egy tenyérnyi tökéletesség, burokba zárt téli világ, aminek utolérhetetlen hangulata van.

Amikor kézhez kaptam, így festett. Alapvetően nem szeretem a bolti tömegcikkeket, ezért abban biztos voltam, hogy új ruhát fog kapni! A kérdés a "milyensége" volt, de hamar rájöttem, hogy a jövő évi koncepciómba -témájából adódóan- tökéletesen fog passzolni, ezért fehérbe öltöztettem.
Egyébként ebben az eredeti állapotában bárki számára elérhető, akár más formában, más belső kialakítással is az alábbi linkre kattintva:
https://brillbazar.hu/termek/karacsonyi-vilagito-zenelo-led-lampas/
73422549_2666009733459952_1575869074800377856_n.jpgEhhez első lépésként kimaszkoltam az üveget, és átfestettem az összes barnás részét fehérre. A fehér alá érdemes alapozót tenni, de elhagyható, mert különösebben nem lesz nagy igénybevételnek kitéve, amúgy is úgy bánok majd vele, mint a hímestojással a nagy üveg miatt.
_mg_6234.JPGA matt fehér alap tökéletes tiszta vászon ahhoz, hogy a penta új téli anyagait kipróbálhassam! A nagy kedvencem a hópaszta volt eddig, de most új versenyzők kerültek ringbe és ezt kell mondanom, hogy nagyon jól együtt tudnak működni.
De nézzük is, miről beszélek:
_mg_6232.JPGAz évek óta elérhető hópaszta és hó toll mellé csatlakozott a csillogó jégkristály és hókristály paszta, valamint toll.
A világrajöttüket többek között az a probléma indokolta, hogy a hópasztában levő szemcsék túl nagyok és finom munkákhoz a régi hópaszta toll ugyan alkalmasabb volt, de a nagyobb szemcsék miatt gyakran eldugult a tubus csőre.

Ezekben az anyagokban most nagyon kicsik a szemcsék és finoman csillámot is tartalmaznak.
Hogy meg tudjam mutatni, mi az igazi különbség, kikentem kicsit mindkettőből az ujjamra.
A jégpaszta átlátszó közegben tartalmazza a csillámokat, a hókristály pedig kicsit fehérebb közegben nagyon finom fehér szemcséket is a csillámok mellett.
_mg_6239.JPGMindkét paszta alkalmas rá, hogy szilikonformába kenve/nyomva a gessohoz hasonlóan rugalmas, formatartó díszítés készülhessen belőle.
Ezért gondoltam arra, hogy megpróbálok belőle mini jégcsapokat készíteni, ha már havas táj van belül, így kicsit ki is szabadul a zimankó.
Ehhez a jégtollból jégcsap alakú csíkokat húztam sütőpapírra. Azért arra, mert könnyen feljön anélkül, hogy elszakadna, a sütőpapír tapadásmentes.

_mg_6250.JPGAkkor van készen, amikor átlátszóra száradt. Szépen fel lehet húzni a papírról és a szélesebb felső részénél fogva, sőt, azt akár át is hajtva a lámpa tetején oda lehet ragasztani -ragasztópisztollyal- a peremre.

A munka során azt a koncepciót alkalmaztam, hogy a durvább szemcsemérettől haladok majd a finomabb felé, de előbb fel szerettem volna építeni, amit aztán havassá teszek, ezért kezdtem a jégcsapokkal. könnyebb így beledolgozni őket a felületbe.

_mg_6259.JPG

_mg_6256.JPG




Miután a jégcsapok a helyükön voltak, kezdődhetett a havasítás. Az egész lámpást havasnak-jegesnek képzeltem el a benne levő havas életkép miatt, így elővettem a hópasztát, az eredetit, a nagy szeműt, amiben nincsen csillám és elkezdtem felhordani.
Nagy kérdés ilyenkor, hogy hova tegyünk belőle, hol lesz élethű? Én azt a megoldást választottam, hogy oda pakoltam, ahol amúgy is megállt volna, ha hóesésben kiteszem.
A teteje, a pereme, az illesztések, csatlakozások bőven kaptak ebből az anyagból.
Miután felkerült a hó, jöhetett a jég. Az üveg és a fehér találkozásánál, mintha jégvirág lenne, megdolgoztam a jégpasztával, az ecsettel pötyögtetve tettem fel, de ehhez szivacs is tökéletes.

_mg_6255.JPG

_mg_6268.JPGEzzel a megoldással szépen sikerült eldolgozni a nagyon éles váltást a fehér és az üveg között. 
A hópasztával aztán végül a jégcsapoknál és a többi helyen is összedolgoztam a jeget a hóval. Apró szemcséivel és a kis csillámokkal szépen finomította a durva szemű hópasztát.

Dekornak zöldeket, bogyókat, mini tobozokat, bársony szalagot és csengettyűt választottam, kis csokrot kötöttem belőlük és ragasztópisztollyal illesztettem az akasztó egyik tövéhez.

_mg_6256.JPG

_mg_6270.JPG

Hogy jobban passzoljanak a koncepcióba, a zöldeket, pirosakat is átkenegettem a csillogó hópasztával, így tompítva az élénkségüket. Dekornak azért választottam a zöldet és a pirosat, mert a táncoló pár ruhái is ilyen színűek, ha ettől eltértem volna, az már túl sok lett volna, úgy érzem.

Összességében sokkal inkább hozzám passzoló lett az eredmény, és a jövő évi koncepció is alaposan körvonalazódott már ennek a kis giccsnek köszönhetően. 

_mg_6258.JPG

_mg_6267_1.JPG

_mg_6274.JPG

_mg_6279.JPGAz eltelt pár napban, ahogy figyelgettem a pentart oldalát, észrevettem egy közleményt, ami szerint gyártási hiba miatt előfordulhat, hogy a csőrös tubusok csőre letörik. Ezekben az esetekben arra kéri a Pentacolor Kft a vásárlókat, hogy az adott üzletbe vigyék vissza a hibás tubust és a boltban visszaveszik, cserélik. Ha megtennétek, hogy ilyen esetben fényképet küldötök a hibáról a penta oldalára, valamint megírjátok, hogyan történt, az segítség nekik a minőségellenőrzéseknél.

Végül jöjjön a "csattanó", ez a lámpa nem egyszerű lámpa, hanem egy hálózatról működő, folyamatosan mozgó hógömb is.
Az insta oldalamra feltöltött posztot mellékelem be ide Nektek, mert tényleg tök látványos szerintem..



Remélem, hogy hasznosnak találtátok ezt az anyagot, amennyiben igen, úgy gyertek és kövessetek  facebookon és/vagy instagramon, ahol mostantól kezdve csodásabbnál csodásabb karácsonyi ötletekkel érkezem!
A korábbi karácsonyi témájú bejegyzéseimet a "karácsony" címkére kattintva éritek el!
Szeretettel:

alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr1615285766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;