by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Karácsonyfadísz fa tojásból

PENTART matt akril + fehér befejező viasz + hópaszta + csillám

2018. október 15. - bardoczeva

Az utóbbi időben nagyon sokszor jutott eszembe, hogy nem csináltam meg őszre a makk díszeket a hungarocell tojásokból, ahogy szerettem volna. Úgy voltam vele, hogy már mindegy is, mert az ősznek igencsak a derekán járunk, így inkább előre nézek és téliesítem őket.
Menet közben azonban előkerültek a húsvétkor vásárolt fa tojásaim, így végül azok mellett döntöttem.
Könnyebb velük dolgozni és mivel súlyosabbak is, szebben lógnak, hangozzon ez bármennyire is idétlenül.

Első lépésként a natúr fa tojásokat lefestettem földbarna matt akrilfestékkel. Ehhez célszerű saslikpálcára szúrni őket, a könnyebb kezelhetőség érdekében.

_mg_2102.JPG

_mg_2103.JPGAz akrilból elég egy réteg, jól fed, mert sötét, és nem is kell túlságosan alaposnak lenni, a tetején levő lyuk környékét például jó, ha nem is festjük. Jobban ragad a ragasztó a nyers fához, mint a festetthez.

_mg_2104.JPG

_mg_2106.JPGAz akasztót ez után illesztjük be, ehhez egy nem túl hosszú zsinórt kell ragasztópisztoly segítségével a lyukba ragasztani, a saslikpálca hegyes végével kicsit rá is segíthetünk, hogy fixen megfogja a ragasztó. Az akasztó egy vékonyabb zsinór, hogy duplán beférjen a lyukba.

Ez után a vastagabb zsinórral elkezdjük körbetekerni a tojás szélesebb felét, az akasztótól indulva, kezdésként pedig először áthajtjuk a végét az akasztón, hogy az garantáltan fixen bent maradjon a helyén.
A munkához végig ragasztópisztolyt használjunk, jól és gyorsan ragaszt.

_mg_2108.JPG

_mg_2109.JPG

Miután a vastagabbat elkezdtük körben feltekerni, érdemes kis szakaszonként megragasztani menet közben is.

_mg_2112.JPG

_mg_2113.JPGHa ezzel készen vagyunk, a zsinórral kialakítottuk a makk kalapját, akkor ideje kimaszkolni a sötétbarna részt és az akasztót, majd jöhet a szürke akril, amivel a kalapot festettem be jó alaposan.

Amikor ez megszáradt, levettem alulról a maszkoló szalagot, és a fehér befejező viaszt egy rongy segítségével beledolgoztam a két -egyébként nagyon különböző textúrájú- felületbe.
Ez után egy tiszta ronggyal visszatöröltem a felesleget és az akasztóról is levettem a maszkoló szalagot.

_mg_2115.JPG

_mg_2116.JPGTulajdonképpen így is jól nézett ki a makk, más színekkel akár így is hagyhattam volna, de én mindenképpen szerettem volna tovább téliesíteni, ezért a kupakját kicsit kidíszítettem.

Egy kis (2 cm és másfél cm) bársony szalag, három papír magyal levél, és egy rózsaszín csengettyű...ezek adják az egész dísz ékét.

_mg_2118.JPG

_mg_2121.JPG

Amikor ezeket felragasztottam, már nagyjából kész a makk, ám van néhány apró részlet, amitől még kedvesebb lesz az eredmény. 
Az egyik ilyen trükk a hópaszta, a másik a csillám.
Az alábbi képen jól látszik a különbség. A bal oldal a nyers állapot, a jobb oldali a pasztás, csillámos.

_mg_2123.JPG

_mg_2125.JPG

Kezdetnek a makkot festettem meg kicsit a hópasztával. Ehhez keveset tettem az ecsetre, amit odaillesztettem a kupak aljához és a csúcsa felé finoman végigsimítottam. (Nem könnyű ezt így elmesélni, ezért az alább levő képen megpróbáltam bemutatni, mi lenne a lényeg..)
Hasonló módon, óvatosan és kevés anyaggal átsimítottam a zöld leveleket is. Kicsit olyan a módszer, mint a szárazecset technika!

_mg_2134.JPG

_mg_2126.JPGMiután az alját finoman megszíneztük, fagyossá tettük, a kupakját kicsit megtunkoltam a hópasztával és a végén, mint a fűsszerrel, egy picit meghintettem fehér/irizáló csillámporral.

_mg_2101.JPG

_mg_2137.JPG

Az eredmény egy nagyon kedves szett, ami látványra is gyönyörű, súlya is van, igényes, minőségi munkát készítettünk el, és biztos, hogy hosszú évekig lesz a kedvencek között az ilyen módon dekorált dísz. Abban is biztos vagyok, hogy ajándékként is remekül megállja a helyét, mert ki ne örülne ilyesminek?

Ha tetszett az ötlet és szívesen olvasnál hasonlóakat, akkor kérlek, hogy tedd könyvjelzőbe a blogom, kattints a blogposzt alatti KARÁCSONY címkére, vagy a felső menüben a KARÁCSONY menüpontra, illetve gyere és kövess facebookon, ahol naponta frissülő kreatív anyagokkal várlak!

alairas_4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8114303031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;