by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Madárfészek tűnemezeléssel

Pentart "SZÜRKE" dekor paint pigmentekkel színezve + "ISZAPSZÜRKE" matt akril

2018. február 15. - bardoczeva

Nem mennék most bele, micsoda cuki dolgokat készítenek ügyes kezű emberek tűnemezeléssel, elég annyi, hogy én magam is ki szerettem volna próbálni ezt a dolgot. Kicsit utánanéztem, mire van hozzá szükség és beszereztem a nemezelő tűt és a sűrű kefét is hozzá.
Szerencsémre Enikő barátnőmnél mindig akad egy kis nyers, szálas formában levő gyapjú a fonalaihoz, ezért tőle kértem egy kicsit, a próba erejéig.

Először is elterveztem, hogy nagyjából mekkora fészket szeretnék, ehhez pedig egy kicsit nagyobb kört tépkedtem, mint a tenyerem. Egymásra tettem 3-4 vékony réteget, és a nemezelő tűkkel összedolgoztam középről kifelé indulva.. Ez nem bonyolult, fel-le irányuló függőleges mozdulatokkal kell átböködni, a sűrű kefében megállnak a tűk, ez a rendeltetése. Ezek a tűk úgy néznek ki, mint a szigony, visszafelé irányuló kis kampók vannak rajta, amik betömörítik egymás közé a szálakat.

A kör közepe tehát szépen összeáll, de a tépett szél miatt a pereme vékonyabb. (Itt tartom fontosnak megemlíteni, hogy a szép átmenetek érdekében a gyapjút soha nem vágjuk, mindig tépjük.)
Hogy legyen "oldala", ezt a vékonyabb perem részt kb 2 centinként nagyjából 1 centi átfedésben egymásra hajtogattam, hasonlóan a muffin kapszlihoz, és a tűvel összedolgoztam az egymás fölé kerülő szakaszokat.
(Nem tudom, mennyire érthető, ha beválnak a terveim, akkor hamarosan ezeket videón fogom tudni megmutatni egy youtube csatornán, de addig is marad a magyarázás.)

img_9980_1.JPG

img_9979.JPGAmikor a peremet sikerült ilyenformán kialakítani, akkor szétszedtem a fa szerkezetet és egy tűvel végigböködtem a peremet a fészek alja felé, hogy a kósza szálak is a helyükre kerüljenek. Így kb fél centi vastag lett, de mivel szerettem volna, ha szép az átmenet, így egy nagyon vékony réteg nyers színű gyapjút is áthajtottam rajta, kívülről befelé és belülről kifelé böködve is.

Ha valahol túl vékonynak érezzük, tehetünk rá újabb rétegeket és összedolgozhatjuk, ha túl vastagnak tűnik, kicsit tovább kell vele dolgozni.

Amikor a fészek elkészült, levegőre száradó gyurmából megformáztam a méretben arányos tojásokat. ezt a szódabikarbónás tésztából is meg lehet próbálni, ha nincs épp otthon gyurma.

img_9984_1.JPG

img_9981_1.JPGAmikor megvoltak, egy éjszakára a fűtőtestre tettem őket, hogy megfelelően kiszáradjanak a festéshez.
A szín a szürkéskék egy árnyalata lett, amit a szürke színű dekor paintből kék és zöld színező pigmentek hozzáadásával készült. Egy sötétebb és egy világosabb verziót is kevertem belőle.
Befestettem a tojásokat, majd mikor megszáradtak, egy régi fogkefe segítségével befröcsköltem őket iszapszürke matt akrillal.

img_9997.JPGimg_0001.JPGEnnek a fészeknek a  béleléséhez tettem alulra egy kis nyers színű gyapjút, amit nem dolgoztam hozzá, és régi könyvlapokat vágtam nagyon vékony csíkokra, amit utána kicsit meggyűrtem, és így ágyaztam meg a tojásoknak.
img_0010_1.JPGimg_0014_1.JPG

img_0019.JPG

img_0015.JPGHa tetszett az ötlet és szívesen készítenél el hasonló dekorációkat, gyere és kövess facebookon, vagy tedd könyvjelzőbe a blogot!
Rengeteg húsvéti DIY dekorációt találhatsz a Kézzel készített Húsvét nevű csoportban is, amit már elindítottunk, így az idei Ünnepre már megkezdtük a felkészülést!

Jó munkát!
alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr2513671700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;