by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Kézzel festett házikók maradék fából

Pentart traszfer oldat

2017. október 20. - bardoczeva

Először is keressünk valamilyen maradék fát!
Lehet az akár egy régi vágódeszka is, vagy bármilyen más megmaradt deszka, aminek elég a vastagsága ahhoz, hogy a kész házikó megálljon a saját lábán. Én körfűrésszel vágtam egyenesre az alját és ugyanazzal vágtam le a tetejét is, de a forma egyszerűségéből adódóan ezt a sima kézi fűrésszel is gyönyörűen el lehet vágni.

Első lépésként lekezeltem a Pentart tölgy színű befejező viaszával, hogy szép, sötét, patinás színt kapjon.

img_9941.JPG

img_9939.JPG

Amikor ezzel megvoltam, elkezdtem megszerkeszteni a rá kerülő szöveget. Ehhez semmi extra programra nincsen szükség, igyekeztem úgy megoldani, hogy ha valakinek van windows a gépén, akkor nagy valószínűséggel azzal is menni fog.

Első lépésként kiválasztottam a nekem tetsző betűtípust, ez a www.dafont.com oldalon a BREETTY elnevezésű font volt, ennek a feltelepítését nem írnám meg részletesen, egyszerűen le kell menteni, ki kell tömöríteni és a Betűkészletek mappába be kell húzni.

Mikor ez megvan, sima word-ben megírom vele a szöveget, beállítom a méretet.
wordkep.pngVan a billentyűzeten egy Print Screen nevű billentyű, elképzelhető, hogy PrtScr néven fut, nyomjátok meg, miután a villogó kurzort kivittétek a szöveg közül. (Ha nem így tesztek, a nyomtatott verzión is ott lesz a szép nagy per jel.)
Miután megvan a print screen, vagyis készült egy képernyőfelvétel, kell nyitni egy sima Paint programot és a File alatt a Beillesztés-t megnyomni, ez behozza az elmentett felvételt.
korulvagas.pngKi kell jelölni a szükséges területet és körülvágni.
Ha nincsen ehhez az egészhez kedved, akkor majd a végén lemented az én körülvágott verzióm, de egyszer érdemes megcsinálni, hogy utána bármilyen, saját szöveget is meg tudj szerkeszteni így.

Tehát körülvágás után ezt a képet kapod, amit vízszintesen, szintén a Paint-ben, tükrözni kell a transzferálás miatt.
kotulvagva.png
forgates.pngA vízszintes tükrözést a forgatás menüpontban, a jelölt módon tudod megcsinálni, majd mentés (másként), és így lett egy kép file-od, a tükrözött szöveggel.
Ez az...(ezt lementheted, ha szeretnéd megúszni az előbbieket.)
forgatva.png
Ha megvan a tükrözött kép, irány vissza a wordbe, kép beszúrása, beilleszted ezt a képet és nyomtatás. Ott még variálhatsz a méretekkel is.
NAGYON FONTOS, hogy ez a technika CSAK LÉZERNYOMTATÓVAL működik, tintasugarassal nem!
(A metodikája nagyjából annyi, hogy a transzfer oldat feloldja a lézernyomtató által a papír felületére égetett pigmenteket, ezeket tudod aztán átdörzsölni a másik felületre, de a tintasugaras ezzel ellentétben a papírba beszívódó tintát használ.)

img_9942.JPGimg_9943.JPGHa megvan a kinyomtaott lap, akkor a szükséges szöveget célszerű azért viszonylag szorosan körbevágni, és a papír visszájára fültisztító pálcával felvinni az oldatot. 
FIGYELEM! NEM A SZÍNÉRE, mert akkor elkenődik az egész!

Itt jól látszik, hogy miért kellett tükrözni a feliratot. Olyan mintáknál, ahol nem számít az irány, nincsen erre a lépésre szükség, de ott is számolni kell a fordított eredménnyel!

Én a magam részéről a levegőben szoktam bekenni a papírt, hogy biztosan ne ússzon el a felületen idejekorán, így van lehetősége az oldatnak egyenletesebben elterülni a papíron.

img_9944.JPG

img_9946.JPG

Ha megvan az oldattal való bekenés, akkor óvatosan a helyére kell illeszteni a papírt és ott is tartani, már nem mozdulhat el. Ha tutira szeretnél menni, ragaszd le.
Kelleni fog egy spatula vagy egy kiskanál feneke, hogy átdörzsöld alaposan a feliratot és ha leveszed, ilyesmit fogsz kapni, mint fent a jobb oldalon.
(Minél sötétebb az alap, annál kevésbé fog látszani.)

Mi most ezt az egészet azért csináltuk, hogy ez legyen a sorvezetőnk, de most jön az igazi kézi munka, egy nagyon vékony, úgynevezett kontúrozó ecsettel át kell festeni a feliratot. 
Én ehhez sima fehér matt akrilt használtam.

img_9954.JPG

img_9949.JPG

Aláírom, hogy bele kell jönni, főleg, ha ilyen aprólékos a szöveg, ezért érdemes kezdésnek valami nagyobb felületet választani, nagyobb betűkkel, vastagabb vonalakkal.
Ideális pózban, ami nekem például a hason fekvés, sokkal könnyebben megy!

img_9959.JPG

img_9957.JPG

Nem kell megijedni, mert egyetlen olyan lépés sincsen a folyamatban, amit ne lehetne javítani. Az akril festék a száradás után is visszatörölhető a fültisztítóra tett transzfer oldattal, mert nagyon erős anyag, úgyhogy vigyázzatok, hova teszitek a pálcát menet közben. Sok mindent felold.

A fent bal oldalon levő képpel azt szerettem volna szemléltetni, hogy ha az alap világosabb, akkor sokkal élénkebb a minta, a szöveg körüli folt pedig elpárolog idővel, de akkor is megszűnik, ha esetleg így nyersen valakinek jobban tetszik, ha áttöröljük színtelen viasszal az egészet.

Ha megtetszett ez a technika, akkor a blogon a transzferálás címke alatt megtaláljátok a többi, hasonló témájú bejegyzést is, ha pedig még maradna kérdésetek, írjatok nekem itt vagy facebookon!
Jó munkát!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr6213038574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;