by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Mandulás muffin cukkinivel

2017. július 30. - bardoczeva

Ritkán tud az ember olyan süteményt készíteni gyerekzsúrra, ami az utolsó emberig mindenkinek nagyon ízlik, hát most sikerült! A gyerekek cirkuszos szülinapján óriási siker volt, ami azt gondolom, hogy nagy szó, már-már garancia. Lássuk hát ezt a remek receptet!

(Forrás: Radu Spaeth: 1 forma-50 muffin)

20448924_1507696609291276_7886367772711733568_o.jpg

MANDULÁS MUFFIN CUKKINIVEL

Hozzávalók 12 darabhoz:

  • 20 dkg darált mandula (LIDL-ben néha ki lehet fogni jó áron, én is ott vettem)
  • 5 dkg liszt (én réteslisztet használtam)
  • 3 teáskanál sütőpor (ami nagyjából másfél csomag)
  • 10 dkg csokoládé (merci táblás volt itthon, ami nagyon keserű volt nekem magában, ám így tökéletes lett, szóval érdemes a nagyon jó minőségű, legalább 75%-os fekete csokit "rááldozni".
  • 18 dkg cukkini (nagyjából 1 db közepes méretű)
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 2 teáskanál citromlé
  • 1 dl joghurt (én natúrt tettem bele)
  • 0.75 dl olaj
  • 12 db papírkapszli (a csíkos a www.gasztroshop.hu-ról van, a bejegyzés megírásának a pillanatában ráadásul akciós és tényleg nagyon jól működik, nem barnul be, nem ragad bele a süti.)

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, légkeverésest 160 fokra, de ott gondoljatok rá, hogy a keringetett levegő miatt esetleg kicsit ferdén emelkedik a muffin teteje! Én ezért a légkeverős funkciót muffinnál ki szoktam kapcsolni.

Elkészítés:

A darált mandulát elkeverjük a sütőporral együtt a lisztben. A csokoládét apró darabokra vágjuk, a cukkinit meghámozzuk és finomra reszeljük.

A tojásokat a cukorral, a citromlével, joghurttal és az olajjal felverjük. Hozzáadjuk a lisztes keveréket és beleforgatjuk a csokoládét meg a cukkinit.

Alapvetés muffinnál, hogy általában külön keverjük össze a nedves és a száraz összetevőket, aztán elegyítjük őket, de akkor se lesz semmi, ha ez nem így történik, tipikusan elronthatatlan süti ez, ha az arányok megmaradnak.

A könyv 25 perc sütési időt ír, de nekem kb 45 perc után lett jó, lehet benne volt az is, hogy a vastag papír falú formában több tészta magasabban áll, mint a hagyományos papírkapszlikban.
Fél óra elteltével érdemes a tűpróbát megejteni, ha a vékony papírt teszitek a fém formába, akkor biztosan hamarabb elkészül.


HA tetszett, akkor keress rá a blogban szereplő többi receptre is, a kedvenceimet gyűjtöttem össze!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr2412700809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;