by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Bohóc sipka szülinapi bulira

Pentart matt akril "RÚZSPIROS" + umbra antikoló paszta

2017. július 11. - bardoczeva

A két évvel ezelőtti tengerpartos téma után a tavalyi visszafogott ünneplés után idén megint nagyon nagyot akarok robbantani, úgyhogy kitaláltam, hogy legyen a cirkusz a fő téma a két gyerekem szülinapján. Ez megfelelően uniszex,mert a születésük között két hét telt el, ezért praktikusan egyben szoktuk tartani. Lassan olyan nagyok lesznek, hogy külön kell majd választanom (mert mindenki megérdemel egy saját napot, ami csak róla szól), de idén még együtt maradtunk.

A dekoráció részeként szerettem volna kis sisakokat készíteni a gyerekeknek és a felnőtteknek is, ennek az elkészítési útmutatóját szedtem össze ide.

Kezdetnek szükségem volt egy alapra, egy sityak szabásmintára. EZT választottam.
Mivel a sima karton túl sebezhetőnek tűnt a nagy igénybevételhez, öntapadós dekorgumit választottam alapnak. Ez nehezen szakad és nem is nagyon gyűrődik. Elég rugalmasnak éreztem, ezért abból vágtam ki a sablon adta mintát. Aztán pedig kinyomtattam a Graphics Fairy (nagy kedvencem) egyik vintage bohóc illusztrációját és felragasztottam a dekorgumi öntapadós oldalára.

img_0597.jpg

img_0596.jpg

img_0600.jpg

img_0598.jpg

Mivel az eredeti mintában piros részek is vannak, nekem pedig csak fekete-fehér nyomtatóm, így gondoltam, hogy kézzel kifestem azokat a részeket, amik eredetileg is pirosak.

img_0603.jpg

img_0601.jpg

Amennyiben nem juttok öntapadós dekorgumihoz, akkor a sima is tökéletes természetesen, csak akkor figyelni kell rá, hogy egyenletesen kenjétek be ragasztóval, amikor a papírt "felkasírozzátok" rá.

(A kasírozás az a folyamat, amikor a kinyomtatott anyagot teljes felületében, gyűrődés nélkül ragasztjuk rá egy másik hordozófelületre.)

Miután a kinyomtatott minta felkerült a habra, gumikesztyű használata mellett itt az ideje bekenni az umbra színű antikoló pasztával a papír teljes felületét. Ha valahol több rétegben kerül fel, átfedés vagy hasonló következtében, akkor ott sötétebb lesz, nagyon nehéz egyenletes felületet elérni, de szerintem nem is kell, autentikusabb, régiesebb, ha kicsit foltosabb.

Amikor ez is kész, akkor ragasztópisztollyal összeragasztom a sablon szerint megadott helyen és hosszban, majd lyukasztóval kilyukasztom két oldalt, és a ringliző fogóval befogom a helyükre a kis fém elemeket.

img_0610.jpg

img_0607.jpg

Amikor ezzel megvagyunk, akkor tulajdonképpen kész az alap, jöhetnek a tüll részek.

Az alján levő tüll díszítéshez kb 4 cm széles csíkokat kell vágni, a tüll pompomhoz 1-1.5 cm széles csíkokat. A pompom elkészítését nem fényképeztem végig, remek videót találtok a témában Csorba Anita youtube csatornáján.

img_0612.jpg

img_0611.jpg

Amikor megvannak a tüll pompomok, akkor kicsit még utána lehet formázni ollóval a kilógó részeknél, és ragasztópisztollyal fel lehet ragasztani a sipka csúcsára.

Az alsó részhez a szélesebb tüll csíkokat férc öltéssel össze kell húzni és a közepénél szintén ragasztópisztollyal körben rá kell ragasztani a bohóc sipka alsó pereméhez.

img_0623.jpg

img_0622.jpg

Ezt az összefércelt tüllt így is fel lehet ragasztani és visszahajtani, ahogy majd mutatom, de az is megoldás, ha egy vékonyabb csíkot férceltek össze és egyszerűen megtekeritek. Látni fogjátok, hogy szépen feláll térben az anyag.

img_0626.jpg

img_0624.jpg

Ha ez is megvan, akkor már tényleg nincsen más dolgunk, mint újra elővenni a ragasztópisztolyt és kívülről a ráncolt tüll közepén végignyomni egy csíkot, majd a tüll felső felét lehajtani az alsóra.
Így jó sűrű, változatos hosszúságú, megfelelően szabálytalan peremet kapunk, ami belül biztos nem fogja zavarni senki fejét.

img_0629.jpg

img_0627.jpg

A rögzítéshez használhattok hengeres kalapgumit is, de én találtam egy jól passzoló zsinórt, alulról átfűztem, kötöttem rá egy csomót, és a másik végére is, hogy ne bomoljon ki.

img_0630.jpg

img_0585.jpg

Természetesen a tüll bármilyen színű lehet, vagy fonallal is, rongycsíkkel is helyettesíthetitek, a kinyomtatott minta is lehet bármilyen, nem kell antikolni sem. A lehetőségek száma végtelen, engedjétek szabadon a fantáziátokat és készítsétek el a Ti gyermeketek által megálmodott buli stílusához passzoló kivitelben!

Mivel az enyémek ezen a héten és a következőn itthon pihennek, nem tudtam titokban dolgozni, nyilván fel kellett próbálniuk, de megnyugtató, hogy tökéletesen elégedettek voltak és alig várják, hogy élőben is bevessük őket!

img_0601_1.jpg

img_0587.jpg

Ha tetszett az ötlet és szívesen meglesnétek, mivel készülök még a szülinapra, gyertek és kövessetek facebookon is, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak Benneteket!

alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr1312656563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;