by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Elkészült a tükör az előszobába

2016. május 17. - bardoczeva

Volt nekünk az előszobában egy falunk, natúr fenyőből, lakkozva, amit nagyon hasznosnak találtam, de mindenképpen le akartam festeni. Erről a műveletről bővebben ITT olvashatsz, de azért most emlékeztetőül ide is berakom a végeredményt, hogy jobban értsétek, mire gondolok.
Az előszobában a fal fehér lesz. Szürke a lambéria és az ajtókeretek krémfehérek lesznek. 

img_1706_1.JPGimg_1709_1.JPG



Van egy remek falfelületem és egy méretben pont passzoló álló tükröm. Ez alapvetően nyers fa volt, régi, metszett tükörrel,amíg hasra nem esett egy költözésnél és ripityára nem tört benne a régi üveg. Botrányosan mérges voltam magamra.

Aztán vágattam bele újat.

És lefestettem fehérre...
Igen...nem voltam alapos, jól látjátok... a "koptatást" meg inkább hagyjuk is...összecsapott munka volt, akkoriban gyorsan, sőt azonnal akartam az eredményt...

Egy ideje már némi munkával legyőztem magamban ezt a fajta türelmetlenséget, de még mindig nem az igazi. 

Mivel arra gondoltam, hogy a szürke és a krémfehér elég világosak így, ahogy most vannak, pláne, hogy fehér a fal, egy fehér keretes tükör, amire ráadásul nem is vagyok túl büszke, snassz lenne az új előszobában.
Adódott, hogy átfestem. 

img_2319.JPG

img_2321.JPG

img_2322.JPG

img_2320.JPG

Ehhez először lefestettem két rétegben Pentart matt akril festékkel country blue színben, persze csak az után, hogy maszkoló szalaggal kitapasztottam a tükör részt, hogy ne kelljen utána kaparnom.

Erre azért vol szükség, mert másodszor a szintén Pentartos repedő dekor paint indigó árnyalatát akartam felvinni, de vékonyan, hogy ne legyenek túl nagyok a repedések. Féltem, hogy átütne a fehér. Ezt előztem meg a színben nagyon jól passzoló akril alappal.

A repedő dekor paint alapozóját nem vittem fel az egész felületre, csak foltokban, ezzel is a véletlenszerű hatást akartam erősíteni. Azokon a területeken, ahol nem repedt meg, traszferáltam, stencileztem és pecsételtem. A világos színű pecséthez a szilikon pecsételőt a Pentart fehér matt alapozójával kentem be ecsettel. Végül pedig az egészet lekentem az umbra színű, szintén Pentartos akril pasztával.

A végeredmény így elég autentikus lett ahhoz, hogy megszerethessem és elég sok réteg került fel ahhoz, hogy szép legyen a koptatás is, mert kicsit kilátszik az éleknél a fehér szín. Ez pedig emlékeztetni fog rá, hogy volt egyszer fehér is...

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr978724286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;