by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Macis könyvtámasz átfestése dekor paint softtal

2016. január 12. - bardoczeva
Macis könyvtámasz...tipikusan olyan dolog, amiről nem is gondolod, hogy kell, amíg meg nem tudod, hogy van ilyen a világon...így voltam én ezekkel a darabokkal. Egészen másokból böngésztem a Galéria savarián, amikor rábukkantam ezekre a cukiságokra.


Azonnal tudtam, hogy ezek nekem kellenek, szükségem van rájuk a gyerekszoba-projekthez, mert a legújabb agymenésem az, hogy ideje kiköltöznünk apával a kis szobából, hogy végre teljes egészében a kicsiké legyen.

A képek alapján sokkal kisebbnek és gyengének tűntek, és a pár ára a nagyon csábító 1000 Ft volt, ami -lévén tömörfa- szinte semmiség.
Kicsit gondolkodtam, milyen színűek legyenek, végül a pentartos Dekor Paint Soft szürke színe mellett döntöttem. A nagy kedvencem a mandula árnyalat, de nem akartam, hogy minden ugyanolyan színű legyen, mert akkor előbb-utóbb vizuálisan összefolynak a dolgok.

    


 A felületük kezeletlennek tűnt, úgyhogy mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül álltam neki azonnal, mindenféle előkészítés (portalanítás persze kell!!!) nélkül egy ecsettel.
Amikor kész lett a festés két rétegben, akkor jött a kemény döntéshelyzet, hogy átlátszó vagy sötét wax kerüljön-e fel rá. Végül az átlászó wax mellett döntöttem, mert úgy tapasztaltam, a sötét wax akkor mutat igazán jól, ha vagy faragás, vagy bármilyen szintváltás van a felületen, ahová be tud "ülni" a sötét szín, mintha autentikus kosz lenne. Mivel ezeken a macikon csak az ecsetvonásokba ülhetett volna, így inkább lemondtam róla.

Érdemes megnézni a jobb felső képen, hogy milyen szépen elmélyíti a színt a wax. A bal oldali maci nem csak azért sötétebb picit, mert árnyékban van.

    


Ami a felületet illeti, nem csiszoltam meg, mert mivel gyerek kézben lesznek, ha jól sejtem szinte mindig, meg fognak szépen kopni maguktól, ahogy kell.
A waxot azért választottam, mert a "rugalmasabb" felülete miatt gyerekbarátabbnak éreztem, mint a lakkot. Ám tudni kell, hogy a wax selyemfényű felületet ad a matt festék után is, ezért ha a cél a matt felület, akkor mindenképpen vizes bázisú matt lakkot javaslok.

    


És hát a végeredmény...
Én nagyon szeretem, remélem, hogy hasonló sikere lesz a kicsik körében is.

Ha tetszett a bejegyzés, szeretettel várlak a facebookos oldalamon, ahol naponta frissülő posztokkal várlak!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr458267202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;