by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

"Gazdaságos" mappából kedvenc

2016. január 07. - bardoczeva

A teljesen kommersz, 350 Ft-os fekete tesco-s mappát már akkor átalakításra szántam, amikor a bolt polcán volt. Szükségem volt egy ilyen A/5-ös méretre is, a hagyományos lyuktávolsággal.

Első lépésként lekentem két réteg akril alapozóval, ami szépen megfogta a fényes felületet is. Amikor megszáradt, gyorsan rákentem egyenletesen a dekupázsragasztót, de tényleg gyorsan kell, mert gyorsan szárad. A dekupázs papír rizspapír, vékony, így azt egy lendülettel simítottam fel az egész felületre, ügyelve rá, hogy a mappa becsukott állapotában is jó legyen.
Besimítottam a hajtások éleibe, a szegecsek köré is alaposan. Aztán kb másfél centire körbevágtam, és a ráhagyásokat a dekupázs ragasztóval kenegetve szépen behajtogattam a belső felére, ahogy a füzeteket csomagoltam régen az iskolában.

    

 

Amikor megszáradt, akkor próbaképpen az előlapra (nem is értem, miért nem a hátuljával kezdtem, ha már egyszer életem első próbálkozása volt, de mindegy is...) felvittem a Pentart Opál repesztő primer anyagát. Széles ecsettel, egy irányba tartva, nem túl vastagon. Az alábbi, bal oldali kép bal oldalán látszik, hogy maga a repesztő száradás után átlátszó, nagyon enyhén opálos, matt felületet ad. A jobb oldali, barnásabb rész már a bitumennel kezelt. 

 

    
    
    


Tehát ott tartunk, hogy fenn van a primer, egy irányba, ecsettel felhordva.
TELJESEN meg kell száradnia, mielőtt felkerül rá a második anyag, ami tulajdonképpen reped.

A második anyagot az ujjammal vittem fel, teljesen szabálytalanul, körkörös mozdulatokkal, változó vastagságban, ahogy épp sikerült. Emiatt a repedések is szabálytalanok, esetlegesek lettek.

Amikor megszáradt a második réteg is, eléggé megijedtem, mert szabad szemmel semmiféle repedést nem láttam. Korábban látott darabok után azt gondoltam, hogy mély repedésekre számíthatok, ám semmi ilyesmi nem volt.

A legutolsó lépés volt a bitumen, amit szintén az ujjammal és szintén körkörösen vittem fel, hogy aztán egy puha ronggyal visszatörölhessem a fölösleget.
Ez az anyag hozta ki végül a rajzolatot, ami elképesztő szép...megmondom őszintén, azért féltem a repesztéstől általában, mert azt gondoltam, hogy nekem túl vastag lesz és túl "mesterkélt". De nem így ez.

A fajanszok mozaikos repedezett mázát idézi nekem egy az egyben.

    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr228248910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;