by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Képkeretből fülbevaló tartó

2016. január 05. - bardoczeva

Van, hogy évekig vár egy terv, mire megvalósítom. Így járt ez a fülbevaló tartó is, amit már mindenféle variációban láttam a pinteresten, és ezáltal pontos képet kaptam arról is, én milyet szeretnék.
Ovális keret, díszített, de nem túlságosan.
Fehér.
A csipke teliben, nem csak a csíkokban, mert a fülbevalók súlya előbb-utóbb úgyis lehúzza,bármennyire is kikeményíteném.

Ezek után most vasárnap ráleltem az ideális keretre...

Naná, hogy első dolgom az volt, hogy fehérre fessem. Martha Stewart akril festék Wedding cake színét használtam. Gyorsan szárad, könnyű kezelni, nem csíkos, nem büdös, szóval csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. A Hobbyművész hálózatában szerzem be általában.
Szükség lesz továbbá csipkére és kárpitos tűzőgépre. Az utóbbi vaterán is van, vagy nagy barkácsáruházakban, 2-3000 Ft körül is már.

    


Én az akasztóját is csipkére cseréltem, csak hogy ha már lúd, legyen kövér, de ez nem alap feltétel. Arra gondoltam, én naiv, hogy kipróbálom a kis kárpitos szegeket és azzal rögzítem a csipkét...hát rossz ötlet volt. Maradjatok a tűzőgépnél. Tízszer biztosan gyorsabb és sokkal tartósabb, erősebb eredményt is kaptok.

    


A képen látszik, hogy ez a csipke alapvetően tüll. Nagymamám alsószoknyája volt, Mindenképpen úgy akartam felhasználni, hogy az méltó legyen az emlékéhez, és úgy érzem, ez a funkció abszolut az. De ha még egyszer szegekkel akarok pókháló finom tüllt rögzíteni, lőjetek le...

Tehát akkor vissza az elkészítéshez.
A keret elkészítése után próbáljuk oda a csipkét és vágjuk ki a megfelelő formát.
A rögzítés és a feszítés a kárpitozáshoz hasonló módon középről kifelé haladva történik.
Először meg kell tűzni alul középen, majd felül középen, vigyázva, hogy egyenes legyen a minta (ha van) és utána jön ugyanez, két oldalt középen. A következő tűzések mindig a már meglevők közé fél útra kerüljenek, akkor biztosan egyenletes lesz a végeredmény!
Legalább centinként egy tűzésre szükség lesz!

    


Én a végén finomítottam még a kereten, a fehér festék visszacsiszolása után leheletnyit előtűnt az arany és azt nem állhatom, így egy kis fehéret rákentem a csiszolt részre és azonnal vissza is töröltem, így a fénye elveszett.

    


Továbbá nagyon ügyeljetek rá, hogy a csipkét ne feszítsétek túl, mert elszakad, pláne, ha régi...így jártam én is, a felső részen látszik, nem egyenletes a dolog. A nagy feszítésben eltéptem, éppen a keret mentén, úgyhogy kicsit túl kellett húznom, hogy eltűnjön a lyuk...ennek meg ez a csáléság lett az eredménye...
No, de sebaj.
Kézműves körökben az ilyen hibát nevezzük "báj"-nak, igaz, csajok?:)))

Ha tetszett az ötlet és szívesen látnál még ilyen stílusú anyagokat, látogass meg a facebook oldalamon, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr368239544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;