by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Kézzel festett fa tábla apák napjára

Dekor paint "OLAJFAZÖLD" + transzfer oldat + transzparens viaszpaszta

2017. június 08. - bardoczeva

Apák napja...ha van anyák napja, miért ne lehetne apák napja is? Főleg, hogy sok apa tényleg nagyon lelkiismeretesen kiveszi a részét a gyermeke(i) ellátásából, így megérdemlik ők is a figyelmet.
Magyarországon június harmadik vasárnapja Apák Napja, ami idén június 18-ra esik, tehát még van egy kis idő.

Az egész egy dawanda hírlevéllel indult, ahol néhány termék promo képe szerepelt, többek között ezé a képé:
product_l.PNGforrás

Teljesen beleszerettem a vagányságába és az egyszerűségébe és elhatároztam, hogy megcsinálom magyarosítva az én gyerekeim szobájába.

Ehhez először is beszereztem egy fa táblát a hobbiboltban, de tulajdonképpen bármilyen fa lap, régi deszka, régi vágódeszka is akár, tökéletesen megfelel. Egy rétegben lefestettem olajfazöld színű dekor painttel.

img_0169.JPG

img_0168.JPG

Ez a festék gyorsan szárad, úgyhogy amíg ez megtörténik, gondoltam haladok. Az eredeti tipográfiához hasonló betűtípusokat kerestem az ingyenesen letölthetőek között és találtam egyet, ami nagyon megtetszett.
EZ volt az, gyorsan le is töltöttem és feltelepítettem a gép betűkészletei közé.

Kerestem egy batman maszkot is a google-ban, kicsit megszerkesztgettem, hogy ne térben legyen, és kép formátumban elmentettem.
Word file-ban megírtam a szöveget és beillesztettem fölé a maszkot, majd az egészet képként elmentettem, tükröztem és kinyomtattam lézer nyomtatóval.
nevtelen.jpgMivel az eredeti betűkészlet nem tartalmazott ékezeteket,. azokat utólag festettem fel, de mivel ennek a mintának itt elsősorban annyi a feladata,. hogy "sorvezető" legyen, nem probléma.

Fogtam a transzfer oldatot és felraktam a feliratot a száraz felületre. Figyeljetek arra, hogy elég sokáig, de ne túl sokáig dörzsöljétek át a festéket a kanál fenekével, mert egy idő után, ha több az olaj, akkor a dekor paint könnyen visszaoldódik. Velem is ez történt. Ha akrilra, vagy olyan festékre transzferáltok, ami száradás után már nem lemosható, akkor ez a probléma természetesen elkerülhető.

img_0171.JPG

img_0170.JPG

img_0173.JPG

img_0172.JPG

A foltok a betűk körül a transzferáló folyadék miatt van ott, ám ez nagyrészt elpárolog és a felület viaszolásakor pedig teljesen el is tűnik, szóval nem kell megijedni..

Így, magában transzferálva nekem nem volt elég míves és nagyon hiányzott valami, ami fehér. Valamint az eredeti elképzelésem is az volt, hogy kézzel festett táblát szeretnék, ezért most jött az, ami a kedvencem. Elővettem a kontúr ecsetem és szépen, aprólékosan átfestettem a vonalakat.
A maszkot  és a kisebb betűket fekete dekor painttel, az APA feliratot krémfehér dekor painttel.
Ehhez rengeteg türelem kell, de ha menet közben elrontjuk, vízzel oldható, javítható.
img_0175.JPGMiután megszáradtak a feliratok és a plusz festések, az egészet áttöröltem a narancsillatú viaszpasztával, és VOILÁ, kész is a tábla.

img_0180.JPG

img_0179.JPG

img_0178.JPG

img_0177.JPG

Ezzel a megoldással tulajdonképpen bármilyen fali képet meg tud festeni bárki, nem kell stencil, elég transzferálni, majd átfesteni olyan színűre, amilyenre csak szeretnétek.

A kézzel festés attól még kézzel festés lesz, és szerintem mívesebb az eredmény, mint pusztán a transzferálással. A kézi festés tökéletlensége is nagyon jól illik hozzá.

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még hasonló ötleteket, gyere és kövess facebookon, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!
Jó munkát, és Isten éltesse az Apákat!
alairas_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr7612576733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;