by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Foncsorozott gyertyatartó fagyos kivitelben

PENTART Mirror mist + glass etching paste + hópaszta

2020. november 16. - bardoczeva

Korábban volt már egy bejegyzésem a mirror misttel (vagy magyarul a tükörpermettel) kapcsolatban, ezt nagyon sok szeretettel ajánlom, ha eddig nem találkozták ezzel az anyaggal. Már akkor is nagyon szerettem az eredményt, de ezt most megpróbáltam egy kicsit tovább fejleszteni, az idei fagyos, havas dekorhoz illeszteni.

A hétvégén talált 200 ft-os üveg poharat alakítottam át, mégpedig a következő módon: a belseje mirror mistet, a külseje üvegmaró pasztát és hópasztát kapott.

Első lépésként alaposan elmosogattam a poharat, zsírtalanítottam, ez alapvető fontosságú. Mivel a pohár külsejére a glass etching, avagy üvegmaró pasztát akartam felrakni, muszáj volt a lehető legalaposabban megtisztítani, különben a reakció nem indul be és nem sikerül a mattítás.

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_02.JPG

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_03.JPGAz üvegmaró paszta ható ideje a leghosszabb, ezért ezzel kezdtem a munkát. Felvettem egy gumikesztyűt a biztonság kedvéért, amit a termék dobozában meg is találtok, mivel egy erősen maró vegyszerről van szó. Nagyon erősen javaslom, hogy -ha eddig nem is- ezúttal alaposan olvassátok el a használati útmutatót, amiben szerepel, hogyan lehet semlegesíteni az esetleg irritációt okozó anyagot!

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_04.JPG

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_05.JPGA tiszta üvegfelületre egyenletes rétegben kell felvinni és a papírja szerint minimum fél órán át rajta kell hagyni, de azt javaslom, hogy hagyjátok hatni egy egész éjszakán át, a biztonság kedvéért,
Az üvegmaró hatása kémiai jellegű, tehát nem bevonatot képez, hanem magát, az üveg felületét marja meg, mattítja.

Miután másnap hideg vízzel lemostam a paszta maradékát kívülről, elővettem a mirror mistet, de szigorúan az üvegre valót. Érdemes nagyon odafigyelni, mert két kivitelben érhető el, egy zöldes csomagolás a műanyag (akril) felületekre, és egy kékes az üveg felületekre. Nekünk az utóbbira van szükségünk.
Feltettem az üvegcsére a spray fejet és a bejegyzés elején említett posztban szereplő módon, egyenletesen befújtam a pohár belsejét.
Nagyon jó szolgálatot tesz, ha kimaszkoljuk azokat a felületeket, amiket szeretnénk megkíméli a tükörpermettől, mert az bizony száll.
Alapvetően lakk sprayvel tartósítani kéne, azonban itt most a pohár belsejében nincsen erre szükség, mert nem lesz kitéve semmiféle behatásnak. Ha oxidálódni kezdene, azt se bánnám, azonban ha ezt szeretnénk megakadályozni, akkor azért javasolt a lakkozás és mindenképpen spray kivitelben, hogy ne sérüljön a mist bevonat.

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_06.JPG

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_07.JPGA belső fényes rétegen nagyon szépen tompít a külső matt réteg, amit egy kicsit még megdolgoztam a hópasztával, hogy fehéresebb, fagyosabb legyen.
Gyakorlatilag száraz ecsettel tettem fel, nagyon keveset, alaposan bedolgoztam körkörös mozdulatokkal a mélyedésekbe, és utána egy puha ronggyal visszatöröltem itt-ott.

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_08.JPG

foncsorozott_mecsestarto_mirror_mist_01.JPG

Alapvetően nem nehéz egyik lépés sem, de mindenképpen alaposan oda kell figyelni, mert komoly vegyszereket használtam az eredmény eléréséhez és a biztonság az első,
Összefoglalva, megtisztítottam, marattam a külsejét, fényesre fújtam a besejét és kívül kicsit bekentem még a külsejét a hópasztával, amit visszatöröltem

Az anyagokkal kapcsolatban találtok videókat a Pentart youtube csatornáján, a tükörpermetről az alábbi linken:
https://www.youtube.com/watch?v=SeqgsXR86gw

 HA tetszett a bejegyzés és szívesen olvasnál még hasonlókat, akkor kérlek, hogy tedd könyvjelzőbe a blogot, és gyere, kövess facebookon, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!

alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr9416287844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;