by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Raklapból halak

Pentart fehér és barna befejező viasz, valamint transzfer oldat

2018. július 14. - bardoczeva

Bizonyára sokatoknak egyértelmű már, hogy a kedvenc alapanyagaim azok, amiket újrahasznosíthatok, így tettem most a beszürkült, penészes raklapdeszkákkal is. Nagyon jó alapanyag, hiszen tömör fa, kár lenne veszni hagyni, készítettem hát belőle kis halacskákat.
Ehhez első lépésként lecsiszoltam egy deszkát excenter (kör alakú fejjel ellátott) rezgőcsiszolóval nagyjából, hogy a szürke réteg eltűnjön róla. Utána szabadkézzel felrajzoltam egy szerintem cuki halacska formát, és dekopír fűrésszel szépen, lassan kivágtam.

Újra elővettem a csiszológépet és nagyjából lecsiszoltam az éleket, végül pedig kézzel átcsiszoltam az egészet.

img_9899.JPG

img_9898_1.JPGSzándékosan lett két különböző méret, mert szerintem így sokkal jobban mutat felakasztva, mintha egyforma lenne.
Egy barátnőmnek szántam a teraszára dekornak, emiatt nem akartam kockáztatni, nem festettem, hanem kizárólag a pentart befejező viaszokat használtam a felületkezeléshez.

A kisebb halat csak fehér befejező viasszal dörzsöltem be, a nagyobb halat pedig először barna viasszal, majd arra tettem a fehéret! Ezáltal remek, szürkés, bemosott hatású, uszadék jellegű felületet kaptam, ami a nyári dekorokhoz szerintem kitűnően passzol!

img_0119_1.JPG

img_0120_1.JPG

Nagyon szépen látszik a közeli képeken is, hogy milyen szuper hatást lehet elérni a viaszok rétegezésével. Persze nem muszájám ezt így, nekem a barna magában mégis nagyon sötét volt egy ilyen vidám, natúr, kifejezetten nyári kompozícióhoz.

img_0121_2.JPG

img_0122_1.JPG

img_0123.JPG

img_0124.JPG

 Mivel szerettem volna még személyesebbé tenni, ezért a Wellesz családnevet festettem rá, így félreértés ne essék, nem maradt ki egy N, direkt ez a felirat! (Csak mert már felvetődött a kérdés egy másik fórumon.) :)
A traszferáltást a viaszolás után csináltam meg, miután a viasz kicsit felkeményedett, mert ha előbb készítem el, akkor a betűk elszíneződnek a viaszok hatására, nem lesznek ilyen szép fehérek.

img_0125.JPG

img_0129.JPG

Tulajdonképpen mondhatom, hogy a világ egyik legegyszerűbb projektje, ha rendelkezésre áll a csiszoló gép és a dekopír, de mindenképpen fontosnak tartottam bemutatni amiatt, ahogyan a nyers fenyő felületek a különböző befejező viaszok hatására viselkednek.

A fehér az igazi varázsszer!

Ha tetszett a bejegyzés és szívesen olvasnál még hasonlókat, akkor tedd a blogom könyvjelzőbe, illetve ha gondolod, akkor gyere és látogass meg facebookon is, ahol gyakran frissülő anyagokkal várlak!
Ha kérdésed van, ne félj feltenni!
Jó munkát!

alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3614091581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;