by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Útmutató Devecserhez

2018. június 16. - bardoczeva

Előrebocsátanám, nem vagyok rutinos Devecserbe járó. Most voltam életemben először, de hosszú évek, lassan egy évtized áll mmögöttem a veszprémi lomis piacot illetően, így volt némi összehasonlítási alapom. Megjártam már néhányszor Ozorát, a "bakancsost" és az ecserit is, ám valamiért ez a hely eddig kimaradt. Talán ehhez a vörösiszap-katasztrófa is hozzájárult, ám ennek mára semmi nyoma...minden makulátlan és tiszta a községen belül.

Nézzük a gyakorlati információkat!
Ez a piac szombat és vasárnap reggel (hajnalban) van nyitva, a vasárnapot tekintsük semmisnek, mindenképp a szombat hajnalt javaslom, ahogyan a Bakancsos utcai piacnál is.

Most, június közepén viszonylag korán kel fel a nap és nincs is hideg, ezért nagyon koránra időzítettünk, négy órára értünk oda, ehhez háromkor indultunk.
Az alábbi google map térképen jól látszik, hogy Devecserhez képest mennyire kívül esik a Laktanya, ahol a nagy piacot találjátok:
nevtelen.pngHa odaértek, akkor két bejárat közül tudtok választani:
nevteleni.pngMindkét helyen szednek belépőt, a napi jegy 500 ft.
A két kapu között, az utcai kerítés belső oldalán is van parkoló, illetve a délebbre eső kapunál egy nagyobb.

A térképen jól látszik az alaprajz össze-visszasága is, itt nem sorokba rendezve árulnak a jóemberek...
Sokszor azt se tudtam, merre járok épp...

Az első benyomásom az volt, hogy "Ezt nem hiszem el...". Mivel ez nem egy városon belüli helyszín, nem egy piactér, amit a piac végeztével rendbe téve kell ott hagyni, vagy kitakarítja a felelős, itt gyűlik a szemét. Pontosabban gyűlnek a szemét-hegyek. Gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy-egy lomtalanítós kupac, az embernek ingere lenne feltúrni. Én meg is néztem az egyiket, mire az egyik úriember rám szólt, hogy "Asszonyom, ne csinálja ezt, kérem, nem véletlen dobtuk ki, lyukas, vagy hibás..."-nem mintha az engem érdekelne...

De ha valamit nem lehet mondani, akkor azt semmiképp, hogy itt ne beszélnének tisztelettel az emberrel. Én elhiszem, hogy sokakban vannak kétségek, de higgyétek el, ha mosolyogva szólítjátok meg őket, mosolyogva fognak válaszolni. Én nagyon szeretem őket, szerintem baromi jó fejek. Ha épp nem tudtok megegyezni, akkor meg menni kell tovább és nem leragadni vitázni. Hadd mondja...-ha akarja.

Itt nagyjából három féle árusítási móddal találkoztam. A hagyományos módszer képviselői megérkeznek a furgonnal, kipakolnak belőle a kocsi elé és úgy árulnak. A másik véglet, akinek bérelt helye van, valamelyik hangárban vagy házikóban. Ők nem nagyon nyúlnak a bent levő cuccokhoz, behányják, de tulajdonképpen kár vele dolgozni. Ezeknek a helyeknek a nagy része ugyanúgy szét van ázva belül, mint kívül és ez főleg most, ez után a rengeteg eső után volt szembetűnő. Ők nem nagyon pakolnak semmit sehová, te bemész a sötét helyre, és körülnézel. Ott kell aztán kotorni...és ott lehet nagyon szuper dolgokra lelni, ahol nincsen minden szem előtt első blikkre.

És a harmadik típusú árus, aki azért veszi a fáradságot és kicsit elrendezgeti a belső helyét, emellett pedig az apróságokat ki is teszi. Ők -gondolom- szeretnék visszanyerni a befektetett munkát, ezért valamivel drágábban árulnak.
VALAMIT VALAMIÉRT...

A büfében jó kávét ittunk, finom melegszendvicset kaptunk, a kávé 250 ft, a fél literes üdítő 400 ft, a melegszendvics 500 Ft.

Elektromos cuccok kipróbálására több helyen van lehetőség, mindenképp javaslom, bár egyszer fültanuja voltam egy beszélgetésnek Veszprémben.
Egy úr kérdezett egy tv után a kollégánál, aki azt mondta, hogy "Nem kell az neked..." Miután kérdezte a másik, hogy már miért ne kéne, akkor röhögve tájékoztatta az eladó arról, hogy ha megveszi, elviszi kipróbálni, hibátlanul fog működni, de egy óra elteltével magától kikapcsol és fél napig nem lehet visszakapcsolni. Így ezek után már a próbában sem hiszek...

A wc-t nem néztem meg, de kívülről egészen rendezettnek tűnt. 

A kínálatról:
Bicikli, síléc, szánkó, kori, snowboard, és ami ehhez kell, de láttam csónakot, szörfdeszkát, nyergeket, ló itatókat, gokartokat, motorokat is rengeteget.
Ezen felül rengeteg a műszaki cikk, pl kávéfőző és a szerszám!
Akad némi bútor, jellemzően jellegtelenek, de néhány remek régiség is fel-felbukkan, ezek árát nem kérdeztem meg. Antik holmit -szerintem- nagyítóval kell keresni, ez nem az a hely, ahol ilyesmik sorjáznak.

35514110_1846902562037344_1080872582107889664_n.jpgBútorfestőknek érdekesek lehetnek a neo-tömegbútorok, amik remek alapot szolgáltatnak a kézi átalakításhoz. Én nem gondolnám, hogy egy ipari mennyiségben gépen gyártott bútordarabot bűn lenne megváltoztatni. Más a helyzet az igazi antik bútoroknál, de azok nem ezeken a helyeken fognak felbukkanni.

35384504_1846902498704017_5562645799860436992_n.jpg

35360470_1846902188704048_1341954255233220608_n.jpg

35360109_1846902712037329_5668134160905011200_n.jpg

35284978_1846902392037361_7670920476666888192_n.jpg

Itt tényleg minden van...ahogy mondani szokták, minden IS.35330084_1846902128704054_4763335957824929792_n.jpg

35348781_1846902648704002_6848358209971814400_n.jpg

Egy jellemző "utcakép", ahol jól látszik, hogy nem épp a Tagore sétány, ezért ha eső után jöttök, gumicsizmát húzzatok!

35357624_1846902352037365_7945567980090294272_n.jpg

35358010_1846902278704039_2377032319778160640_n.jpg

35358693_1846902085370725_3191500591754903552_n.jpg

Az árakat illetően nem éreztem nagy különbséget, az olcsóbb kategória ez mindenképp. De nem jelentősen olcsóbb Veszprémnél például, ahogy ott is, itt is ki lehet fogni olyan eladókat, akik nem egészen reálisan látják a saját árujuk értékét. Szeretnek azzal dobálózni, mennyi ez a boltban, de ugye egy: nem a boltban vagyunk, kettő, ez a valami nem új.

Akkor sem új, ha újnak néz ki!

Ennek megfelelően azt kell mondjam, hogy Veszprémhez képest ez a piac teljesen más, a kínálatot tekintve, ám nem is a tartalma miatt, sokkal inkább a "tálalás" miatt. Rengeteg árus jön át onnan vasárnap reggel a veszprémire, tehát nagy az átfedés, de nyilván a kocsiba azért olyasmit tesznek be, ha már pakolni kell, aminek van egy kis esélye, hogy el is kel.

Én nagyon érzékeny embernek tartom magam, a vizuális ingerek és a fizikai fáradság együttes erővel teljesen kiütöttek, mire végeztem. A veszprémit ismerem, mint a tenyerem, tudom, milyen árusnál van jó esélyem a szép holmira, kinél nem érdemes kutakodni, de ez a hely teljesen új volt. Nagyon kellett figyelnem, nagyon sok infot kellett befogadnom, feldolgoznom és aki gyakran jár ilyen helyekre, az tudja, hogy ilyenkor az ember jellemzően csak a földet nézi és semmi mást nem vesz észre maga körül.
Simán elmehetett volna mellettem a saját anyám is úgy, hogy nem veszem észre.

Összefoglalásként azt tudom mondani, hogy számomra izgalmas, érdekes és kifejezetten üdítő élmény volt ez a devecseri kiruccanás. Ha közelebb lenne, lehet, hogy gyakrabban mennék, de 60 km-re van, ami oda-vissza már 120 km, és kétlem, hogy le tudnám vezetni ilyen fáradtan... a hazaúton gyakorlatilag alig tudtam kinyitni a szemem...

Más, mint a megszokott, de azok számára, akik hozzá vannak szokva az ócskapiacokkal járó koszhoz, hangzavarhoz és káoszhoz, bizonyára remek program lesz!
Ha elfogadtok egy tanácsot, nedves törlőkendő vagy fertőtlenítő törlőkendő biztosan legyen nálatok, ahogy védőkesztyű is. Akár a cérna verzió, akár a gumis tenyerű szerelő kesztyű, ugyanis ezekben nem kell óvatoskodni, amikor az ember beássa magát a lomok közé.
Nézzetek be minden alá, minden mögé, mert ki tudja...

Én ezekkel a zsákmányokkal tértem haza, amiket gyorsan be is tettem az új helyükre. A kedvencem a tripod láb, amiből lámpa lesz, és a gyerek ruhaszárító is nagyon cuki...de a többi apróság is mind-mind kedvenc...és nem szerepel a képen egyelőre a bádog locsolókanna, amit a fiam boxzsákjával együtt fel sem hoztam a lakásba, mert anyósom kertjében lesznek "beüzemelve".

img_2175.JPG

Ezt a krokodil bőr táskát egy szemétkupac alján találtam és úgy gondoltam, hogy ha az életben soha nem használom majd, akkor is el kell hoznom onnan, mert sokkal többet érdemel. 250 ft (!!!) volt...ajándék.

img_2176.JPG

img_2180.JPG

Vannak márkák , amikért szintén nagyon tudok rajongani, ilyen pl a PTMD is, aminek a bolti ára számomra megfizethetetlen, de itt 250 ft-ért megkaptam...
img_2187.JPGAztán volt ez a türkizes üveg az ezüst dekorral, amit néhány éve tuti észre sem veszek. Most meg valamiért nagyon megfogott...300 ft(!!!) volt az ára. Ennyiért megkíméltem attól, hogy gondatlanságból összetörjék.
img_2179.JPG

Fa szívek, 4 db 500 ft, a bambusz konyhai tároló szintén 500 ft..."filléres" holmik, de mind jót tesz a léleknek...

img_2188.JPG

img_2181.JPG

Teljesen elégedett vagyok, azt kell mondjam...azt kaptam, amit vártam. Bár igazából nem vártam semmit, hasznos dolgokhoz sikerült jutnom jó áron.
A tapasztalataim köre pedig újra bővült.

Ha lenne még kérdésetek, várom, ha további információkra lenne szükségetek, akkor pedig gertek és látogassátok meg a facebook oldalam, ahol naponta frissülő tippekkel várlak Titeket!

alairas_4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr1514052126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;