by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Fa hatású karácsonyi táblácskák ...

...scrapbook kartonból

2016. november 03. - bardoczeva

_dsc9649.JPGKitaláltam, hogy a mi idei ünnepünk indigó kék/burgundi vörös lesz, homok színnel és zöld háttérrel. Ehhez illő scrapbook karton vadászatban voltam és találtam is egy nagyjából stimmelőt a stamperia kínálatában.

Ezeket a kartonokat webshopokban is érdemes figyelni, én ezt a konkrét lapot személyesen vettem a nagykerben.
Ha valaki kifejezetten ezt keresi, akkor a száma a következő: Stamperia SBB478

_dsc9638.JPG

_dsc9642.JPG

 Eredetileg az volt a tervem, hogy miután felkasíroztam (sima stiftes papírragasztóval) a sörkartonra, repesztem, de sajnos ez a megoldás nem vált be. A repesztő két komponensű vegyszer, az első komponens felhordása után felhullámosodott a karton és ezt nem is erőltettem tovább, egyszer már jártam így, tanulhattam volna belőle.

Sebaj, a repesztésről lemondtam, de az antikolásról nem. Bekészítettem a földbarna színű matt akrilt, hogy majd azzal kenem be a sörkarton szélét, aztán végül erre se lett szükség, hamarosan kiderül, miért.

_dsc9643.JPG

_dsc9645.JPG

Tehát adott a sörkartonra ragasztott scrapbook karton.

Fogtam a waxoló ecsetem és az antik pasztát vékonyan, körkörös mozdulatokkal felvittem a felületre. Viszonylag gyorsan kell haladni, úgy lesz egyenletes a fedés, és vigyázva, hogy több réteg ne kerüljön egymásra, ne nagyon legyen átfedés, mert akkor túl sötét lesz az eredmény.

A karton szélénél is az ecsettel vittem fel, ahol vágtam, sokkal jobban szívta az anyagot, a hátlapra szintén ugyanúgy, ecsettel, körkörös mozdulatokkal.

_dsc9646.JPG

_dsc9647.JPG

_dsc9648.JPG

_dsc9650.JPG

Amikor készen lett minden kártya eleje, hátulja és éle, elővettem a lyukasztóm.

Ezt a ringlizővel egybe csomagolva vettem anno a Lidlben, alkalmanként hozzá lehet jutni és amúgy nagyon ajánlom mindenkinek, megbízható, jól működő, jól kezelhető eszközök mind. Kiválasztottam a hanngulathoz passzoló fekete ringliket, és kerestem a szerszámos ládámban passzoló drótot is. De ugyanezt természetesen ezüst színben is el lehet készíteni.

_dsc9651.JPG

_dsc9652.JPG



Én ritkán mondok ilyet, de most teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel. Abszolut olyan lett, amilyennek elképzeltem, az eredetleg is szép grafikák valósággal életre keltek ettől a maszatolástól. Így, hogy ennyit tompultak a színek, igazán jól fog passzolni és bár ezek nagyobb méretűek, nagy fát szeretnék. Úgyhogy fel fogom őket akasztani a díszek mellé.

Ami az alapanyagokat illeti, sörkartont INNEN tudtok rendelni, a Nőicsizma webshopból -többek között-, de ha már kartont rendeltek, akkor nézzetek körül, mert elmondhatatlan jó stencilek és díszítő elemek vannak karácsony témában (is).

 Ha tetszett az ötlet, mutassátok meg az ismerőseiteknek is, vagy tudok egy jobbat...üljetek le együtt közösen és jó kis beszélgetős délután keretein belül készítsetek el pár ilyen táblácskát. 
Nem feltétlen muszáj ezt a kartont használni, én el tudom képzelni ugyanezt az újranyomott, vintage hangulatú képeslapokkal is, sőt, bármilyen karácsonyi témájú scrapbook kartonnal, bármilyen formában...

A sörkarton könnyen vágható, mégis erős alapot ad, szerintem biztos lesz a sikerélmény!

Mindenkinek jó munkát kívánok, hasonló ötletekért gyere, és kövess a facebookon, ahol naponta frissülő tartalommal várlak!

Amennyiben a többi, karácsonnyal kapcsolatos posztom érdekel, kattints a felső menüsor jobb szélén szereplő KARÁCSONY menüpontra!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr5011928021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;