by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Dob dísz tutorial

2016. szeptember 21. - bardoczeva

A múltkor elkészítettem a dob forma karácsonyfadísz első példányát és akkor rájöttem, hogy egy végtelenségig variálható darabról van szó, ezért hasznos lenne egy alap elkészítési útmutató, amit aztán mindenki saját szája íze szerint változtathat, az otthon levő anyagok tükrében.

Nos, ami mindenképpen kell: az egy alap, henger forma, ami vagy készen van, papírtörlő, wc papír vagy ragasztószalag henger, ezek hiányában készíteni kell egyet, az sem nagyon bonyolult. Ezen kívül biztosan kelleni fog mindenféle karton, vékony zsinór, szalag, fogpiszkáló, üveggyöngy.

A technikai részekhez ragasztó, jó, ha van ragasztópisztoly, de anélkül is megy, illetve én celluxot is használtam. Aztán az összeállításhoz szerelőkarikák, de ez is megoldható máshogyan.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105443_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105448_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105455_bmp.jpgHa megvan az alap, akkor veszek egy kartont, aminek azért van elég tartása, és abból készítem el az alap és fedőlapot, az alább látható módon:

A kartonon körberajzoltam a hengert, egy fél centis ráhagyással kivágtam, és bevagdostam, hogy utána könnyen a hengerre hajthassam és ragaszthassam.  Előtte célszerű egy tűvel vagy rotring (behúzott hegy) ceruzával körbe karcolni a kört, jobb így bánni vele. A leragasztott fülecskékre azért van szükség, hogy fixebb legyen a dolog. A biztonság kedvéért én még celluxszal is körberagasztottam, így már tutira tartani fog.

 

 

 

 

Amikor készen van az alap, a díszítés kezdődik és innen mindenki szabad kezet kap:)

Én kotta papírt ragasztottam a tetejére és az aljára, de ehelyett bármi mást is ráragaszthatsz, akár festheted is. Ha papírt ragasztasz, akkor utána azért vágd körbe, hogy biztosan passzoljon. A kerek részeknél is lehet alkalmazni ezt a fülecskés ragasztást, mint amit az alapnál, csak én lusta voltam, meg a végén a pompom szalag úgyis eltakarja.

Aztán jön a henger palástja, amit megint tetszés szerint lehet beborítani, nekem most ez a karton tetszett meg. A scrapbook kartonok között nagyon sok szépet kapni, érdemes ott körülnézni! Amikor ráragasztottad a palástra a kartont, egy zsinórral érdemes átkötni, amíg megszárad, így biztosan jól tart majd.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105458_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105502_bmp.jpg

Ezután jön a ragasztópisztoly és a díszszalag alul is, felül is. A dobverőkhöz ragasztóba mártottam a fogpiszkálót és a gyöngyöt egyszerűen csak ráhúztam. A másik végét lecsíptem, mert egyrészt hosszú, másrészt hegyes.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105505_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105509_bmp.jpg

Egy nagyobb lyukú tűvel szépen elkezdem cikkcakkban végig ölteni az alsó és a felső szalagot, ez nagyon feldobja az egészet. Amikor körbe értem, rákötöttem egy karikát és a dob rész jóformán kész is, jöhetnek a dobverők. Először is beragasztóztam a szabad végét és rátekertem a zsinórt, hogy eltakarjam azt a részt, amit levágtam és nem túl szép, ezzel szintén fel is dobom kicsit, jobban fog illeni a dobhoz.

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105515_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105519_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105523_bmp.jpg

teljes_kepernyo_rogzitese_2016_09_21_105528_bmp.jpg

Amikor ez megvolt, akkor nagyon vékony drótból készítettem két hurkot és arra két szerelőkarikát akasztva rátettem a dobra, így lett egy kis játéka, nem fog olyan mereven lógni mellette.

Jöhet egy akasztó és kész is! Voilá, mehet a fára. Vagy ahová szánjátok…

Mindenkinek sok sikert az elkészítéshez, megtisztelnétek, ha megmutatnátok, milyen dobok születtek!

Szeretettel várom az elkészült díszek képeit a facebookos oldalamon, ahol naponta frissüló tartalommal várlak Benneteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr7111732913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;