by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Turkálós pólóból óriás párna karácsonyra...

...avagy járj mindig, mindenhol nyitott szemmel!

2018. október 10. - bardoczeva

Sokszor járok turkálókban, rengeteg alapanyagot szerzek onnan, a műszőrméktől kezdve a kötött anyagokon át a vásznakig, ágyneműkig, lassan már viselésre alkalmas ruhát nem is nagyon hozok haza...
Egy ilyen alkalommal akadt a kezembe egy gyönyörű, mély piros, flitteres felnőtt pizsama póló is, amit egyszerűen nem hagyhattam ott, azonnal tudtam, hogy mit szeretnék vele kezdeni. 

Párnahuzatként képzeltem el, ráadásul, mivel kemény fa fejtámlánk van a hálószobában, így nagyobb, méretesebb darabra gondoltam. A kanapét kizártam, mert nem férnék el mellette, az biztos...

Hogy a póló anyag könnyen kezelhető legyen a sima, egyszerű varrógéppel és ne kelljen lock hozzá, a hátoldalára felvasalható merevítő bélést vasaltam. Ebből elég a legvékonyabb is, hiszen csak az a lényeg, hogy a rugalmasságát megfékezzük, ne legyen hullámos a varrás után.

(Volt "teljes alakos" előtte-képem, de sajnos véletlen kitöröltem, és már nem tudtam összeilleszteni a pólót, de egy tök egyszerű piros pólót képzeljetek el, az elején a SANTA IS REAL- avagy a Mikulás létezik- felirattal, csupa flitterből.)

Körbe vágtam a feliratot olyan szélesen,amennyire csak a varrások engedték, hogy minél nagyobb négyzetet kapjak. Véleményem szerint az néz ki jól, ha legalább 3-4 cm "kerete" van. Miután körülvágtam, a flitterezett rész hátoldalára felvasaltam a közbélést.

img_1035.JPG

img_1034.JPG

Tudtam, hogy így, magában nem lesz elég nagy és elég strapabíró sem, ezért érdekes kontraszként nyers, vastag szőttessel kereteztem, ehhez pedig levágtam csíkokat és először az alsó, majd a felső éléhez varrtam a piros szakasszal egyező hosszú, 10 cm széles csíkokat, majd a két oldalára, immár a teljes hosszban.

img_1037.JPG

_mg_1933.JPGA hátulját nem bonyolítottam túl, boríték fazon, simán bebújtatom a méretre készített párnabelsőt is, amit pedig egy régi, elhasadt lepedőből varrtam méretre, majd a lakásban fellelhető jópár rozoga kispárna bélését tépkedtem fel és azzal töltöttem meg.

Hatalmas lett és kényelmes és szerintem baromi jól néz ki ez a nagy meleg, piros folt a szürke hálószobában. Alig várom, hogy ezt a szobát is kidekorálhassam!

_mg_1937.JPG

_mg_1934.JPG
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy ilyentájt fog szembe jönni az ideális alap a munkához, könnyen lehet, hogy nyár derekán fogtok belefutni, ahogy velem is történt, de elfér a szekrényben és megéri foglalkozni vele! Ahogy a kötött anyagokat és a műszőrméket is érdemes elhozni, főleg a kilósból vagy az esőáras diszkont üzletekből. Erre a típusú beszerzésre abszolut áll, mint ami az ócskapiacra is, hogy nem akkor kell megvenni, amikor szükségünk van rá, hanem amikor van.

Ha tetszett ez az újrahasznosítós ötlet és szívesen olvasnál hasonlóakat, akkor kérlek, hogy tedd könyvjelzőbe a blogom, kattints a blogposzt alatti KARÁCSONY címkére, vagy a felső menüben a KARÁCSONY menüpontra, illetve gyere és kövess facebookon, ahol naponta frissülő kreatív anyagokkal várlak!
Mindenkinek jó szerencsét kívánok a kincskereséshez!
alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8414293819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;