by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Selyempapír girland

...avagy egy pinteresten látott ötlet próbája

2017. május 05. - bardoczeva

A gyerekeim szülinapjára mindig nagyon szeretek rákészülni, és ezzel a selyempapír girlanddal is rég szemeztem, de eddig nem találtam megfelelő árban megfelelő mennyiségű selyempapírt. A legutóbbi IKEA-túrám alkalmával azonban szembe jött egy szép kis csomagban, nagyon baráti áron és egy pillanatig sem tétováztam.

Ebben a csomagban 12 ív papír van, ám én ezeket félbevágtam a rövidebb oldalával párhuzamosan és máris 24 ív papírom volt.

Egy ívből 4 rojt jön ki, azt jelenti, hogy a 495 Ft-os pakkból 96 db rojt készülhet el.

Muszáj megemlítenem, hogy nagyon babra munka, akinek nincsen türelme vagy ideje, jobb, ha készen vásárol ilyesmit, de egyébként nagyon jó mulatság elkészíteni és öröm, hogy a kezünk munkája van benne.

Lássuk az eredeti inspirációt.
Pinteresten kerestem rá a "tassel garland" kereső kifejezéssel és ez az ábra nagyon megtetszett,mert igazán szemléletes. Sajnos azonban a képre kattintva az eredeti bejegyzés nem elérhető, ezért csak a saját mentésem linkjét tudom megadni, ITT találjátok.

adb469487677e753db5a48ab0b57cce8.jpg
Azoknak, akiknek nem olyan biztos az angoljuk, nagyjából a következőképpen fest a dolog:

1. Hajtsd félbe a hosszanti oldala mentén a papírt, aztán egyszer félbe a rövidebb mentén, majd még egyszer félbe ugyanúgy.

2. A szabadon álló végek felől vagdosd be, a tetejétől kb 2 cm-t hagyj meg.

3. Hajtsd szét, vágd el középen, így lesz egy olyan rész, ami két darabból áll és egy olyan, amit még szintén szét kell majd hajtani és elvágni félbe.
(Innentől számomra érthetetlen az ábra amúgy, nem értem például, hogy miért kéne elvágni  a 3. szakasz második ábrájánál a szaggatott vonal mentén, amikor utána is látszik, hogy nem szabad ott elvágni. Vagy én értettem félre valamit, de nagyon..)

A lényeg az, hogy négy egyforma darabot kapsz a végén, ami hasonlít a szaloncukor papírjához, vagyis a két végén rojtos, középen viszont egyben van.

4. Tekerd fel az így kapott darabot!

5. Kezdd el megcsavarni az egészet, majd ügyelve rá, hogy a két vége egyforma hosszú legyen, hajtsd egymás mellé őket és ragasztópisztollyal fogasd meg!
(Én ezt nem ragasztópisztollyal oldottam meg, hanem cérnát tekertem rá és megcsomóztam, ugyanolyan jól működik, nem kell felmelegíteni a ragasztópisztolyt ilyen picike munkákra, arról nem is beszélve, ha valakinek mondjuk nincsen otthon.)

Nem biztos, hogy így, első olvasásra teljesen jól érthető lesz a dolog, de ha kipróbálod, látni fogod, mit próbáltam magyarázni. Nem nehéz, csak nagyon macerás és kicsit lassú.
Viszont a végeredmény mindenért kárpótol és szerintem gyerekekkel együtt is jó móka. 

img_0137.JPG

img_0134.JPG

A bejegyzés elején említett IKEA papírcsomag elemei annyira szépen harmonizálnak egymással, hogy másmilyen színre, mintára szerintem nincs is szükség, így kerek ez, így mutat tökéletesen!

Nem igényel nagy anyagi befektetést, csak egy "kis" munkát, de egyedi és vidám dekor lesz belőle, ami nem csak születésnapokkor használható, én simán el tudom képzelni akár esküvőre is.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor gyere és kövess facebookon is, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!
Jó hajtogatást!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr4412482897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;