by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Luxus, kő hatású lámpa a piacolt holmiból

Pentart "MÉSZKŐ" kő hatású paszta + barna és fehér befejező viasz

2018. április 26. - bardoczeva

Vannak olyan leletek a piacon, melyek a formájukból adódóan remek alapnak bizonyulnak, de igényelnek némi további törődést. Amikor legutóbb ebbe a hatalmas kerámia lámpatestbe botlottam, azonnal tudtam, mit szeretnék kezdeni vele.

A centrikus forma nekem egyértelműen a kő imitációt juttatta eszembe, és mivel a felszíne eredetileg is meglehetősen textúrált volt, így nem volt annyira nehéz a döntés.
A mellette levő kis arany színű forgó ingás órát is átvarázsoltam másmilyenné, róla ITT olvashatsz. 

Na, de térjünk vissza a tárgyhoz!
Adott egy erősen aranyozott, hatalmas lámpatest. Az anyaga gipsz lehet, legalábbis a sarkán letört darabnál fehér, így a kerámia, mint első tipp, megbukott.

31170199_1785679321493002_5839523838090044491_n.jpg

Sajnos annak ellenére, hogy már sokkal nyitottabban fordulok a színek és az anyagok felé, az arannyal valahogy még mindig nem tudtam megbarátkozni. Több ismerősöm is mondta, hogy ez majd a korral változik, hát, én nem úgy érzem. No, de soha ne mondd, hogy soha, lehet, hogy ezt az átalakítást is megbánom majd egyszer. (Egyelőre ezt nem tudom elképzelni, de lehet...)

Nem szerettem volna csak simán átfesteni, mert a durva felület adott volt, de nem volt kő hatású a struktúra, így elkezdtem szépen felépíteni a mészkő színű kőpasztával a vékony rétegeket. Nem egyben kentem fel, mert ahogy a kövekben is találni rétegeket, ha széttöröd, ez a fajta egymásra rakódás szerettem volna, ha megjelenik itt is.
Az anyagot ecsettel és festőkéssel, vegyes technikával vittem fel, hogy izgalmasabbá tegyem az eredményt.

img_1113.JPG

img_1126.JPGA természetes hatást a legkönnyebben a színek, árnyalatok keverésével tudjuk elérni, erre két módunk van. Az egyik, ha már magát a kőpasztát is keverjük, hiszen több színben érhető el, a másik, ha a felületkezelést variáljuk. Én utóbbit választottam, ehhez pedig a barna és a fehér, valamint az átlátszó befejező viaszok voltak segítségemre.

Először alaposan beledolgoztam ecsettel a barna viaszt, hogy mindenhová jusson belőle, aztán ugyanígy, alaposan áttöröltem egy rongy segítségével a színtelen viasszal, hogy halványítsam a drámai, sötét hatást.
Ezek után pedig jött a fehér viasz, azt szintén alaposan kell felvinni és áttörölni vele, befedi a barnát is és halványít, de közben megtartja a minimális hangsúlyokat.

img_1141.JPG

img_1133_1.JPG

Természetesen könnyen előfordulhat, hogy van olyan közöttetek, akinek az első verzió közelebb áll a szívéhez, nem vitatom. De a lakberendezésnek egyik fontos feladata szerintem, hogy alkalmazkodjon a lakásban élők személyiségéhez, mindenki a személyiségéhez jobban illő holmik között érzi igazán jól magát.

P.S.: lámpaernyő- >IKEA

Ha tetszett ez az átalakítás és szívesen olvasnál még hasonlóról, akkor kérlek, hogy tedd könyvjelzők közé a blogom, vagy gyere és kövess facebookon, ahol minden új posztról értesítést küldök!

alairas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr7713871090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;