by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Harangok PET palackból

Pentart "SZÜRKE" dekor paint, umbra paszta + hópaszta és hótoll

2017. november 24. - bardoczeva

Ha már vissza nem váltják, miért ne használhatnánk fel? A neten számtalan megoldást találni az újrahasznosítás témakörében, és egyik-másik tényleg fenomenális szerintem. Így találtam valamilyen hasonló megoldásra is, arany színre fújva, de leírást nem találtam hozzá. Mint már olyan sokszor, megpróbáltam kép alapján elkészíteni a saját verziómat, így született meg ez a három darab.

A kompozíció lényege, hogy nem egy készült, és véleményem szerint a hármas szett három különböző méretben szép igazán. Ezért egy 1.25 literes, egy 1.75 literes és egy 0.5 literes flakont használtam fel. (Utóbbi ásványvizes, hogy ne legyen olyan szűk a felső része.)

img_9958.JPG

img_9957_1.JPG

Egy hegyes, éles késsel vágtam le nagyjából, ahol jónak gondoltam, aztán ollóval egyenesítettem ki. Nem csiszoltam meg, mert a papírtörlőből kb 2x2 cm-es darabokat téptem és matt dekupázsragasztóval végigragasztgattam a felületeket.

A vágásnál kb egy centiméternyit áthajtottam a harangok belső oldalára, így tompítottam az élüket.

img_9960.JPG

img_9959_1.JPG

Miután az egészet befedtem egy rétegben, hagytam megszáradni. Ezzel a dekupázzsal egy könnyen kezelhető, jól tapadó felületet készítettünk, amit utána tetszés szerint lehet festeni.

Én a magam részéről a természetes, fagyos világot szerettem volna a hangulat középpontjába állítani idén, ezért szürkére festettem az egészet, mindhármat, utána umbra színű antik pasztával (esetleg a barna befejező viasszal) töröltem át az egészet, majd a színtelennel vissza. Aztán a szürkével az élétől a teteje felé húztam csíkokat,és egy ronggyal visszatöröltem azt is, majd jött a hópaszta, azzal is ugyanígy jártam el.

A célom az volt, hogy a csengők nyaka legyen sötét és átmenet képződjön a fehér hópasztához, mire a peremükhöz érek.
A hópaszta után pedig a végső simítást a hópaszta toll adta, ami finomabb anyag a tégelyes pasztánál. Húztam vele egy vékony csíkot a harang peremére, és az ujjammal elkentem kicsit a teteje felé.

A végső lépés a kupak ezüstre festése, umbrával bemaszatolása (hogy ne világítson annyira), és a szemescsavar becsavarása volt.
img_9999.JPG

img_9990.JPG

img_9991.JPG

img_9995.JPG

img_9998.JPG

A külseje ezzel kész mindháromnak, ám nem teljes a kép. A belsejét is kifestettem a szürke dekor painttel és mielőtt megszáradt volna a festék, ezüst csillámport szórtam bele. Szakaszonként haladtam, mert gyorsan szárad az anyag. Egyébként nem baj, ha nem teljesen egyenletes a csillámpor, mert a szürke alap miatt ez nem lesz feltűnő.

A harang nyelvét pedig papírgolyóba szúrt saslikpálcával oldottam meg.
A golyót ragasztópisztollyal rögzítettem a perem fölé úgy, hogy kicsit kilógjon.

img_9972.JPG

img_9992.JPG

img_9993.JPG

img_9990.JPG

Természetesen festhetitek aranyra, ezüstre, sőt pirosra is, rozsdázhatjátok, repeszthetitek, kinek hogyan tetszene jobban, tényleg végtelen számú a lehetőség! Hogy az illúzió teljes legyen, maradék zöld műselyemből csíkokat téptem és azokból készült masni rájuk, a lelógó végeket v alakban bevágtam, hogy "elegánsabb" legyen.
img_9983_1.JPGHa tetszett az ötlet és szívesen olvasnál még hasonlóakról, tedd könyvjelzőbe a blogom, vagy gyere facebookra, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!
Újrahasznosításra fel! 
Jó munkát!

alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr5213364925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;