by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Kreatív játék krétával, maradék fa anyagok felhasználásával

Pentart "COUNTRY ZÖLD" és "FEKETE" táblafesték

2017. június 29. - bardoczeva

A gyerekeim ovis csoportjában mindig akad valami kis szépítgetni való, és mindig kerül oda valami további felhasználásra váró alapanyag. Így történt ez most is, amikor ezeket a maradék gerendákat kapták, és tovább adták nekem, hogy csináljunk belőle valami érdekes, hasznos holmit.

Eleinte más volt a terv, de annyira adta magát a forma, hogy úgy gondoltam, megváltoztatom a tervet és házikókat fogok festeni nekik.

Ehhez a pentartos táblafestékeket használtam, mert nagyon széles a színskála, rengeteg kész árnyalatban érhető el és mivel egymással is keverhetőek ezek a színek, tulajdonképpen végtelen a lehetőség.

img_0419.JPGimg_0424.JPG

Nem akartam kitapaszolni és tökéletesre csiszolni a felületet, mert úgy gondoltam, a kis kezükkel legalább alaposabban fel tudják fedezni, milyen is a fa textúrája. Ugyan nem vagyok óvónő, de magam is azt támogatom, hogy a tapasztalásnál nincsen jobb tanulási forma, ezért nem akartam belenyúlni ebbe sem.

A koncepció az volt, hogy a házak magukban is jól használhatóak legyenek, de a két kisebb, mivel majdnem egyforma, összeillesztve is passzoljon. Ezért a házak falait a country zöld festékkel festettem le két rétegben, szivacsecsettel. A táblafestéknek eleve szemcsésebb a textúrája, ha így tesszük fel, akkor ez csak tovább mélyül, a kréta pedig biztosan nem fog elcsúszni rajta.

img_0425.JPGimg_0427.JPG

A tető alát papír maszkolószalaggal tudtam úgy kijelölni, hogy maszatmentes, egyenes csík legyen, nem kell megvárni, hogy megszáradjon a festék, azonnal lehúzható.

Érdemes kétszer átmenni rajta, a fa egyenetlenségei és a felület tartóssága érdekében is. A festék száradás után értelemszerűen vízálló lesz, ezért jó, ha mindenhol biztosan fed. Védi is a fát.

img_0430.JPG

img_0435.JPG

img_0433.JPG

img_0431.JPG

Mind tapasztaljuk, hogy a nyári szünet beköszöntével néha nehéz lekötni a gyerekeket, főleg, ha kicsit rosszabb az idő. Ezekkel a házakkal ez a probléma egy időre megoldva. Kültéren is, beltéren is jó játék, ráadásul a formájához sem kell ragaszkodni, akármilyen alakú alapot elkészíthetünk. 

Nyilván a fa sosem hulladék, mert tüzelőanyagként mindig hasznosítható, de nem kedvesebb egy ilyen kis kreatív mulatság belőle?
Komolyan, még én is élveztem, ahogy rajzolgattam rájuk.

Ha tetszett az ötlet és szívesen olvasnál hasonlókról, akkor tedd könyvjelzőbe a blogom, vagy gyere és kövess a facebookon, ahol naponta frissülő tartalmakkal várlak!
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3012627899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;