by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Debütál a kert téma

Nálam is a spektrum home a hibás...

2017. május 14. - bardoczeva

Az egész úgy kezdődött, hogy nagyon szerettem volna mindig is kertet, mert gyermekként családi házban éltünk és emlékszem, ahogy apai nagyapám is határtalan szenvedéllyel gondozta a saját kertjét. Olyan tudás lehet a fejében, amit úgy hiszem, nem sokan birtokolnak, ezért a közeljövőben biztosan kifaggatom a témában.

Mi nem engedhettük meg magunknak a családi házat, amikor sikerült tovább lépnünk a panelból, de ezt egy cseppet sem bánom. Anyósomnak van egy szép nagy kertje, amit korából adódóan már nem tud úgy kézben tartani, ezért úgy döntöttem, hogy "önkéntes munkában" besegítek neki, legalábbis kitakarítani. Hát ez kicsit elfajult...annyira beszippantott a téma, hogy már-már eluralkodni látszik rajtam.

A spektrum home-on fut egy angol BBC sorozat, A kertész kertje címmel. Jópár részét megtaláljátok a youtube-on is, például ebben a lejátszási listában.

Mi volt hát az én fő motivációm?
Mindenképp szerettem volna egy veteményest, aminek az ápolgatása során a gyerekek is velem lehetnek. Nem tudtam, hogy ennek mi az ideális ideje a korukat tekintve, de úgy voltam vele, hogy mostmár belevágok, aztán ha még nem köti le őket, akkor is látják, hogy én ott vagyok naphosszat,amíg ők trambulinoznak.

Szeretném előre bocsátani, hogy nem vagyok szakértő, sőt, semmit nem tudok a kertekről. Ez is egy szakma, aminek a művelői előtt fejet hajtok, én biztosan megbuknék az első félév után növényismeretből,mert ennyi latin nevet és növénycsaládot, fajt, fajtát megtanulni...nem az én fejemnek való ez. Ugyanígy vagyok az anatómiával, de ez más tészta.

Amit itt olvashattok, az egy teljesen kezdő kontár próbálkozásainak a története, bizonytalan lépésekkel próbálok előre haladni, aztán meglátjuk, hogy mire jutok vele.

Az első területe a kertnek egy igen elhanyagolt rész volt, ahol általában nem is történt más az utóbbi években, mint hogy a levágott zöldek álltak halomban, felásva sem volt 4-5 éve, a tyúkok itt kapirgáltak maradékokból készült kerítés mögött, ami semmit sem ért, a szemét gyűlt, a zöldet se vágtuk apróra, hogy a komposztra tegyük vagy elégessük, így nagyon szembetűnő volt az elhanyagoltság.

17554117_1385564531466432_7372537011155768642_n.jpg

17458407_1385564544799764_4422377515762490905_n.jpg

Az első lépés az volt, hogy egy fém hordóban szépen elégettük a zöldet, ami gyújtósnak is vékony volt, felvagdostam a szőlő kacsokat, hogy nyáron azon füstöljünk halat, és külön rajtuk azt, ami gyújtósnak való.

Alapos gereblyézés, a kerítés beljebb rakása után már nagyjából átláttam, hogy mivel állok szemben.
Bal oldalt 4 sor málna, és a negyedik sor elején egy szépséges labdarózsatő. Jobbra egy sor szőlő a málnára merőlegesen. A komposzt jobbra fenn, előtte egy giga nagy csalán bokor.

Jöhetett az ásás. Több éve nem mozdított földnél nem túl kellemes kihívás, de jó edzés.
A szoliter (szabadon, önmagában álló) eperfát a gyökerei miatt kicsit nagyobb ívben kerülöm majd el, de a cél az volt, hogy legyen egy folyosó a komposzt és a "bejárat" között.
Ennek a kijelöléséhez a tyúkólban raktározott, "patinás" tégla és egyéb építőanyag maradékokat használtam, ezek közét majd murvával szeretném kitölteni, a murván a bontott járólap lépőkövekkel (vagy más néven tipegőkkel).

18301961_1436063069749911_8281983249997312328_n.jpg

17499347_1387661244590094_2809688684597813551_n.jpg

Jelen pillanatban ez az állás, amit folytatni fogok, amint sikerül még kérnem innen-onnan néhány maradék kisméretű téglát, az a célom, hogy mások és a saját "lomjaink" nyerjenek új életet ebben a formában. Addig is a növényekkel foglalatoskodom, mert most abban az időszakban vagyunk, amikor minden percet ki kell használni még a nyári meleg beköszönte előtt.

Tudom, hogy ez tapasztalt kerteseknek baromira nem nagy szám, de nekem nagyon is az...igyekszem a kertben is a már megszokott szellemiség alapján használt holmikkal boldogulni, nem akarok semmit kidobni, de az is nagyon zavar, amikor halomban állnak az ilyen anyagok. 
Az újrahasznosítás egy nagyon érdekes téma és a kertben is alkalmazható.
Nyilván az, hogy egy ilyen lehetőség adott, azt is magával hozta, hogy a lakásban is szeretnék minél több zöldet, ezért a jövőben olyanoknak is szeretnék írni, akiknek nincsen kertjük, vagy a közelükben sincsen módjuk kiélni az ilyen irányú indíttatásaikat.

Remélem, hogy ez a téma is érdekes lesz sokatoknak, rengeteg a tervem, aztán meglátjuk, mire jutok velük...

Ha érdekel Benneteket, hogy honnan inspirálódom még, akkor gyertek és kövessetek a pinteresten is, ahol elég sokat garázdálkodom, a kert tematikán felül is elég sok anyag összegyűlt már...
alairas_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr2812504105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2017.05.15. 09:08:44

Évi, ez nagyon nagy munka volt, gratulálok! Anyósod mit szólt hozzá?

Apukámnak is zöld ujjai vannak, minden talpalatnyi helyen haszon- és dísznövények vannak náluk. Ha megyünk, mindig végigsétálunk vele a kerten (úgy is hívom, hogy tanösvény :D, az egyszeri és a rendszeres látgatóknak is érkezés után kötelezö :D), de mivel nekem most ez nem hasznos információ, képtelen vagyok megjegyezni, amiket magyaráz.

bardoczeva 2017.05.15. 20:56:17

@Nils Holgersonné: igen, ezzel én is így szoktam lenni, ami nem releváns info abban a pillanatban, az egyik fülemen be, a másikon ki...aztán utólag meg verem a fejem a falba, hogy miért is nem figyeltem jobban....:D
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;