by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Gyertyaöntés level 2.

2017. március 25. - bardoczeva

Volt már egy témába vágó bejegyzésem, amit amúgy nagyon szerettem és teljes körű újrahasznosítás volt, de voltak vele problémák, amik miatt nem éreztem azt, hogy tökéletes a dolog.
Most kissé változtattam, és szerintem profibb lett az eredmény, lássuk!

Volt egy nagy rakás gyertyám, amit már nem tettem ki, mert félig leégett, de közben elmúlt advent vagy túl koszos lett, leesett és eltörött, ilyesmik. És akkor volt még ezen felül néhány poharas illatgyertyám is, amik meg csak simán leégtek.

img_9786.JPG

img_9785.JPG

A gyertyák olvasztásához a legegyszerűbb és legpraktikusabb egy nyeles tejforraló, még jobb, ha dupla falú, és belül a víz melegszik fel, ez hevíti a viaszt, de ha közvetlen melegítjük, az is jó.

Utóbbi esetben jobban oda kell figyelni, vagy gőzfürdőbe kell tenni az edényt. Ehhez én lusta voltam, úgyhogy közvetlen a kis láng takarékjára tettem az összetördelt, kikapargatott viaszt.

img_9789.JPG

img_9787.JPG

A közvetlen láng fölött nagyon kell figyelni rá, hogy ne melegedjen túl az olvadék, mert lángra is kaphat, ezért én kicsit hagytam, hogy melegedjen, folyamatos kevergetés közben. Amikor már folyékony volt, kicsit félreraktam, hogy a forró folyadék megolvaszthassa kicsit a még szilárd részeket.

Az első gyertyát egy nagy Lidl-ös illatgyertya üvegébe öntöttem, amit előtte a többi üveggel együtt alaposan kipucoltam.
Ehhez forró vízzel töltöttem fel őket, kicsit hagytam, hogy átmelegedjen az üveg, aztán kiöntöttem a vizet és egy papírtörlővel egy mozdulattal kitöröltem kívül-belül. A szivacsot nem nagyon érdemes bevetni, mert a viasz többet nem jön ki belőle.

Amikor az üveg kész és miközben a gyanta olvad, előkészítem a kanócot.
A legutóbbi flying tigeres akcióm alkalmával beszereztem jó sokat ebből a szilikon ragasztó pöttyből, ami tényleg bivaly erős. Az ötletet maguk a gyertyák adták, amikor a poharas gyertyák talpas kanócának a fém részét akartam eltávolítani, valami iszonyat erős cuccot találtam alatta. Ez volt az.

Talpas kanóc pedig bármelyik hobbiboltban beszerezhető. Ennek az az előnye, hogy a felülről belógatott kanóccal szemben garantáltan az üveg legaljáig leér, ezáltal is segít, hogy teljesen elégjen az anyag.

A talp épp megfelelő méretű ezekhez a ragacsokhoz, amikkel üzembiztosan és olvadás-biztosan oda lehet ragasztani az üveghez is. 
72 db van egy ilyen pakkban 300 ft körül, ezer más felhasználási módja van, mondjuk a gyakran cserélődő gyerekrajzokat kis lehet vele tenni, de gyanítom, hogy a falról például vakolattal együtt lehet csak visszaszedni, Tényleg nagyon erős.

Kell még egy kis pálcika, vagy ceruza, esetleg bármi más, amire a kanócot fel lehet tekerni, hogy feszesen álljon, erre azért van szükség, mert ha az öntésnél felül nincsen rögzítve, akkor ahogy olvad a kanóc viasz bevonata, beesik.

img_9795.JPG

img_9793.JPG

Amikor minden darab elolvadt, akkor jöhet maga az öntés.

Fontos, hogy amibe öntünk vízszintes helyen álljon, ne mozogjon.

Az olvadékban lehetnek mindenféle szennyeződések, korom, égett kanóc, stb, ezek közül a nagyobbak le fognak süllyedni az edény aljára, ezért érdemes óvatosan, lassan önteni, hogy ne kerüljön az új gyertyába nagyobb kosz. Kis szemcsék így is fognak, ahogy az a jobb felső képen látszik, de nem fognak látszódni, ha kész a gyertya.

img_9800.JPG

img_9798.JPG

Ha színes darabokat keverünk, vagy színeztük a gyertyát, akkor az edény tele öntése után még egy kis anyagot célszerű meghagyni, ugyanis az alapanyag paraffin tartalmától függően a kanóc mellett mélyedés alakulhat ki, miközben zsugorodik.

Ezt után öntéssel ki lehet utána javítani.

img_9802.JPG

img_9801.JPG

A színes alapanyagok, színezett pasztell színű gyertyák a végeredményt csak minimális szinten tudják színezni, ahhoz, hogy élénkebb árnyalatú eredményt kapjunk, zsírkréta maradékokat kell bevetni.

Pirosat, kéket és hogy ne legyen olyan élénk, egy pici feketét olvasztottam a második adagba, így készült ez a szép, mély lila színű árnyalat.

img_9806.JPG

img_9804.JPG

Összefoglalva, mi a különbség, az első posztban a kanócot is újrahasznosítottam, az is megoldás, működik is, de így, hogy direkt erre kitalált "segítségeim" vannak, jóval elegánsabb az eredmény. Nem igényel nagy befektetést, filléres tételek a manapság hobbiboltban kapható alapanyagokhoz képest.

Megéri próbálkozni, érdekes játék a zsírkrétás színezés is, mert pillanatok alatt látványosan megváltozhat egy kis darabkától is a szín. Ne feledjétek, hogy rengeteg pigment van bennük, épp azért, hogy szépen lehessen velük rajzolni! Úgy bánjatok velük, mint a fűszerekkel!

Ha tetszett a bejegyzés és szívesen olvasnál még hasonlókat, gyere és kövess facebookon, ahol naponta frissülő tartalommal várlak!
alairas_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr5912369751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;