by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Patinás bádog színű fenyőfa H... - hogy mi???

Pentart Antiquing paint "fekete" és "ólom", valamint a REMOVER

2017. március 22. - bardoczeva

Komolyan elgondolkodtam azon, hogy ha ennyi hobbi vegyszer kipróbálása után lehetne módom még egy kis kémiát tanulni, egészen biztosan szeretném, holott mindig is utáltam.És vajon ha kémia tanár lennék, hülyeség lenne ilyesmi festékekkel kísérletezteti a diákjaimat?
Na mindegy is, kicsit elkalandoztam.

A lényeg:
Már megint újdonság van.
Fel kell kötnöm a gatyám, ha szeretnék lépést tartani az épp kijövő anyagokkal, márpedig nagyon szeretnék, mert borzasztó izgalmas játék ez!

Most épp az antikoló festék került a karmaim közé, amiről egyébként a Pentart youtube csatornáján már láttam egy videót, ha szeretnétek megnézni, katt IDE!

Pár napja már itt állnak a polcon, méregettük egymást, de ma úgy gondoltam, hogy itt az ideje bevetni.

Volt egy natúr fenyő H betűm, még anyósom párja vágta ki nekem kézzel, ezért meglehetősen rusztikus lett. Ezt mondjuk egy pillanatig se bánom, tenném hozzá. Nem terveztem semmivel sem díszíteni, mert kíváncsi voltam, hogy sima fa felületen hogyan működik a dolog. A videóban láttam, hogy a térbe emelkedő stencileknél és egyéb formáknál milyen, úgyhogy olyasmit szerettem volna csinálni, ami az alap funkciókat mutatja meg egy alap struktúrán.

Első lépésként lefestettem alaposan a fekete árnyalattal az egészet. Megvártam, hogy ez megszáradjon, kb fél óra.

img_9741.JPG

img_9740.JPG

Száradás után átkentem az egész felületet az ólom színű festékkel, ami kicsit világosabb szürke. Amint befejeztem a festést, fogtam egy rongyot, visszatöröltem a festék nagy részét, és utána a rongyra csepegtetett oldószerrel még kiigazítottam egyenletesre az eredményt.

Annyira tetszett a hatása, hogy nagyon.

img_9748.JPG

img_9747.JPG

img_9756.JPG

img_9749.JPG

Joggal kérdezhetitek, hogy mi szükség erre az egészre, hiszen a kérdés bennem is felmerült.

A vízzel oldódó festékek visszamoshatóak, a vízzel nem oldódóak is, amíg meg nem száradnak. Bennem is volt nagy kérdőjel az üggyel kapcsolatban!


Mindjárt rátérek erre is, de előtte nézzétek meg a közelebbi képeket! Olyan lett az eredmény, mintha két rétegben lefestettem volna, visszacsiszoltam volna, majd a végén leviaszoltam volna, ugye? Csak épp nem a kiugró részek a világosak, hanem a mélyebben levőek.

img_9767.JPG

img_9764.JPG

img_9763.JPG

img_9774.JPG

Szóval akkor miért is jó ez a szett?
Mert gyakorlatilag két lépésben van meg négy lépés. Első réteg teljes felhordása, ez nem úszható meg, de a második réteg felhordása és egyben visszatörlése során azt tapasztaltam, hogy az oldószer és a festék összekeveredve olyasmi állagú lett, mint a viasz.

Tömítette a kisebb réseket, amik világosabbak lettek, és a kb negyed órás száradás után úgy "fel tudtam polírozni" kompletten az egész betűt, mintha viaszoltam volna.

Emiatt gondolom azt, hogy -bár személyre szabott, hogy kinek mi válik be és mi nem- megéri a próbát!
Én most csak ezt a két színt vegyítettem, de az ólom és a fekete színeken kívül még további öt színben elérhető az anyag, ahogy azt a feljebb linkelt videóban is látjátok. Emiatt azt gondolom, hogy ebben a termékcsaládban is könnyedén megtalálhatja mindenki a kedvencét.

És hogy mikre érdemes figyelni:

-Használat után azonnal mossuk ki az ecsetet, kár lenne oldószert pazarolni rá. A megszáradt festéket már nem tudod majd vízzel kimosni.
-Érdemes gumikesztyűt (vizsgálókesztyűt) húzni, mert a festék visszatörlése nagyon maszatolós, és nem tudom, mennyire kell érzékeny bőr ahhoz, hogy esetleg valakinek kikezdje a kezét az oldószer, ha úgy alakul.
-Érdemes már a munka megkezdése előtt odakészíteni azt a bizonyos rongyot, ami nem árt, ha nedvszívó, mondjuk vászon vagy pamut.
-A második réteg felhordása után azonnal el kell kezdeni a visszatörlést, ezzel is oldószert spórolunk, és a saját munkánkat könnyítjük valamelyest. Az is megoldás, ha nem festitek le egyben az egész tárgyat, ha túl nagy, hanem kisebb, egybefüggő felületenként haladtok.
-Az oldószerrel értelemszerűen a fekete festék is oldódik, így ha nagyon erősen töröljük, ki fog látszani a fa is az élek mentén, ami kifejezetten jól áll neki!
-Azonban épp a fent említett tulajdonsága miatt, hogy ti. a feketét is oldja, nem érdemes túl sokáig törölni azokon a részeken, ahol a két színt együtt szeretnénk látni.
- Szükséges, hogy legalább minimálisan struktúrált legyen a felület, mert azon fog mutatni a két szín kombinációja. Ha nincsen hova betapadnia a világosabbnak, mint mondjuk egy polírozott felületen, nem lesz látványos az eredmény.

Ha ezeket betartjátok, szerintem különösebb meglepetés nem fog érni, legalábbis a szó rossz értelmében nem. 
Ha pedig kérdés van, megtaláltok itt is, facebookon is!
Jó munkát!
alairas_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr8312361823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabrina 2018.06.09. 14:17:48

Kedves Évi!
Nincs is szükség lakkozásra, vagy viaszolásra ennél a festéknél?
Előre is köszönöm válaszod!
Gabrina

bardoczeva 2018.06.11. 12:08:10

@Gabrina: Szia! Nem, erre már semmilyen egyéb anyag nem kell!
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;