by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Provance-i hangulatú krétatábla

Száraz ecset technika segítségével

2017. február 14. - bardoczeva

Biztosan sokan jártatok már PEPCO áruházban. Vannak ezek a mívesnek kinéző, tök jó minőségű, ámde műanyag képkeretek, amik egyébként tökéletes alapnak bizonyulnak a festésekhez.
Ez történt most is, vettem a legutóbb pár ilyen keretet és már elég rég szeretném kipróbálni a technikát is, hát gondoltam, itt az idő!

Volt itthon egy régi fa lap keretben, némi felület megmunkálással, lefestve , amit így ebben a formájában nem akartam használni, dehát megvolt már egy ideje... Az az ötletem támadt, hogy megfordítva a (még) fehér keretben, a hátlap krétafestékkel lefestve tökéletes lesz és méretben is pont passzolt.
img_9405.JPG

Kiválasztottam három egymáshoz illő színt, amik alapvetően egy sötét, egy közép és egy világos tónust képviselnek.
Mivel műanyag a keret, nem hagyható el az alapozás, enélkül a festék egyáltalán nem tapad majd meg, olyan lesz, mint az olaj a víz tetején...el fog úszni, össze fog ugrani foltokba.
Ha ez megvan, akkor a legsötétebb színel, jelen esetben a Pentart dekor paint grafit színével egy kis szivacs ecset segítségével bepacsmagoltam a keretet teljesen. A szivacs ecsetes megoldás sok festékkel az igazi, így lesz igazán jó, struktúrált a felület száradás után is! 

img_9406.JPG

img_9407.JPG

Amíg megszárad a grafit szürke, addig kivettem a keretből a bennszülöttes képet és a hátoldalát bepacsmagoltam a táblafestékkel. Mire ezzel elkészültem, visszatérhettem a kerethez.

img_9408.JPG

img_9409.JPGMiután megszáradt a grafit, a kimosott szivacs ecsettel és nagyon kevés festékkel óvatosan átmentem az egész kereten a sima szürke színű dekor painttel. Amikor ez is megszáradt, akkor következett a jó rész, az igazi száraz ecset.

Ehhez egy puha szőrű ecsetre lesz szükség és egy rongyra. Minimálisan kell a festékbe mártani az ecsetet, majd a rongyon kicsit leütögetni függőleges mozdulatokkal, hogy a felesleges festék lejöjjön. Utána a majdnem száraz ecsettel kell átsimogatni az egész keretet, aminek következtében minden kiemelkedés világosabb árnyalatot fog kapni. Én ehhez a részhez a mandula árnyalatot választottam, mert minél több színt alkalmazunk, annál természetesebbnek fog tűnni a hatás.

img_9410.JPG

img_9415.JPGItt kap fontos szerepet az is, hogy szivaccsal hordtuk fel az első réteget, mert az ecsettel végigsimogatva ezek a kis göröngyök szépen ki fognak emelkedni.
Megijedni a procedúrától egyáltalán nem érdemes, mert mint a legtöbb festést, ezt is újra lehet kezdeni, ha nem tetszene a végeredmény.

img_9419.JPG

img_9418.JPGAmikor ez is megvan, átlátszó, narancsolajos viaszpasztával fixáltam az egészet és ragasztópisztollyal beragasztottam a kréta táblát.

Remélem, látjátok, hogy egy pár száz forintos műanyag tárgyat is le lehet festeni úgy, hogy tartós legyen és ne legyen olyan mű hatása, ezért érdemes kísérletezgetni!

A feliratot fehér zselés tollal, szabad kézzel rajzoltam bele, egy monitoron kiírt felirat után, melyhez az ingyenesen letölthető és amúgy is nagy kedvenc Starfish betűtípust használtam.

Remélem, hogy tetszik az átalakítás, ha szeretnétek hasonló bejegyzéseket olvasni, akkor gyertek és kövessetek a facebookon, vagy az instagramon, ahol további jó ötletekkel és naponta frissülő tartalmakkal várlak Benneteket!

alairas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr612258750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;