by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Egy gyertyatartó új élete

Pentart dekor paint "TÖVIS" + "UMBRA" antik paszta rozsda effekttel

2017. január 16. - bardoczeva

Kaptam egy gyertyatartót is abban a varázs pakkban, ami legutóbb érkezett hozzám. Nagyon szépen megmunkált tömör fa darab volt, de ázás foltok tarkították, amiket nem tudtam volna máshogy eltüntetni, csak ha lecsiszolom az egészet és újraviaszolom vagy lakkozom.


Ennél azonban jobban illik hozzám és az otthonunkhoz is, ha átfestem.

img_9200.JPG

img_9201.JPG

Legutóbbi beszerzésem alkalmával megláttam egy -számomra- új színt a dekor paint festékek palettáján, a "TÖVIS" árnyalatot.

Újabban nagyon érdekelnek a zöld színek, és biztos ez is benne volt a választásomban, mindenesetre elhoztam magammal.

Csak utána láttam meg a Pantone idei palettáját, és egészen lázba jöttem...

img_9202.JPG

 img_9204.JPGA komódon levő gyertyatartókhoz szerettem volna illeszteni, amiknek a gyertyatartó tányérja fém, és rozsda színű, ezért arra gondoltam, hogy a legfelső tagot lefestem földbarna akrillal, utána pedig használni fogom rá a rozsda effektet.

Az akrilra azért van szükség -véleményem szerint-, mert így biztosan nem üt majd el a natúr fa szín, ha véletlen mégse sikerülne tökéletesre a rozsda.

Így is tettem. Lefestettem az akrillal, aztán pedig jó vastagon bepacsmagoltam a ragadósra száradó ragasztóval, amibe beleszórtam és az ujjammal bele is ütögettem a vasport.

img_9224.JPG

img_9222.JPG

A vasporra a rozsda kialakulásához az effekt folyadékokat kell felrakni, amit három különböző színben árulnak, én ebből kettőt szoktam használni, a barnát, és a sárgás barnát.

A sárgát kihagyom általában, jobb szeretem ennek a kettőnek az elegyét.

Egy szivacs ecsetre nyomok mindkét folyadékból és így keverve átütögetem az egész vasporos felületet, hogy mindenhol beinduljon a reakció. bizonyos szintű változás azonnal fellép, de fontos hangsúlyozni, hogy a végső látvány kb 24 óra múlva látszik, bár én megtoldanám ezt a 24 órát még egy nappal. Legalábbis a tapasztalataim alapján.

Balra az azonnali hatás, jobbra a másnapi látvány, még antik paszta nélkül...

img_9225.JPG

img_9239.JPG

A rozsda "elkészülte" után jött az umbra színű antik paszta, amit ecsettel vittem fel és ronggyal töröltem vissza.

Ehhez a lépéshez újabban gumikesztyűt húzok, no nem mintha bántaná a bőröm az anyag, csak nagyon ragaszkodik, még a szappan is nehezen hozza le, egyszerűbb, ha nem is leszek nyakig pasztás. A patikában vizsgálókesztyű néven kapni ezeket a vékony darabokat, ajánlom!

img_9242.JPG

img_9240.JPG

Látszik, hogy az umbra színű antik paszta mennyire megváltoztatja az alapszínt, nagyon szép mélységet ad neki és érettebbé teszi, mindemellett selyemfényű, és könnyebben tisztítható a felület.
Jó választásnak tűnt ez a zöld, nagyon fontolgatom, hogy egy nagyobb darabon is kipróbáljam, igazán különleges hatású!

Ha tetszett az átalakítás, és szívesen olvasnál még hasonló bejegyzéseket, akkor tedd a blogom a könyvjelzők közé, vagy gyere és kövess a facebookon, ahol naponta frissülő tartalommal várlak!

alairas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr4212129927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;