by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Húsvéti nyúl

Transzferálás textilre

2017. január 15. - bardoczeva

 A transzferálás technikájával rég foglalkozom, de normális leírást még nem tettem fel arról, hogy pontosan mi is a folyamata nálam. Hoztam most egy olyan bejegyzést, amiben vannak sikerek és kudarcok is, hogy lássátok, nincsen tragédia, ha valaki valamit elront. Ez az a buli, ahol mindig minden újrakezdhető és semmi se visszavonhatatlan.

Szerettem volna Panni ágya fölé a képgyűjteményébe egy barokkos gipsz keretbe nyuszi portrét.
Ehhez kerestem a neten jól transzferálható képet és találtam is egyet itt. Levettem róla a feliratot és a koszorút, így kaptam ezt:
9f848bb960a2d822fdf55d1470b88c5b.jpg
A transzferálás egyik legalapvetőbb szabálya, hogy a kép kinyomtatásához lézernyomtatóra van szükség, sajnos tintasugarassal nem működik. Nekem egy hp LaserJet P1102 van itthon, azzal remekül működik, igazán remek gép!

Ha olyan képet szeretnénk nyomtatni, amin felirat is van, akkor a normál álláshoz képest tükrözni kell vízszintesen.mert akkor lesz jó irányban a végeredmény.

Itt van például ez a nyuszis kép, amin van egy kis felirat is. Ha így nyomtatnánk ki, akkor a transzferált felirat tükörírással lenne a helyén, ezért nyomtatás előtt kell tükröznünk. Nem kell megijedni, egy gombnyomás, a Painttel, ami minden windowsos gépen fenn van szerintem.

teljes_kepernyo_rogzitese_2017_01_15_145715.jpg

A forgatás menüpontban van a vízszintes tükrözésre mód, ez egy mozdulattal megoldja a problémát. Balra alul az eredeti kép, jobbra az a kép, amit ki kell nyomtatnunk:

c7732372ec8e1829a02fceec0d49607bforgatva.jpg

c7732372ec8e1829a02fceec0d49607b.jpg



Ha megvan a kinyomtatott kép, akkor már nincsen másra szükség, csak a transzfer oldatra, egy fülpiszkálóra és egy kiskanálra. A textil szövésére érdemes figyelni, a finomabb szövésű, egyenletes felületű anyagokon sokkal mutatósabb az eredmény.
Ha van türelmünk, vasaljuk ki.

A felrakandó motívumot körülvágjuk, és a fültisztító pálcával a nyomtatás visszáján bekenjük az oldattal. Egyenletesen,amennyire csak lehet.

Miután leraktuk a textilre, nagyon ügyelni kell rá, hogy már ne mozduljon el. Ilyen kisebb képnél csak lefogom általában, a nagyobbakat érdemes a szélén ragasztószalaggal fixálni.

img_9228.JPG

img_9227.JPG

A kép felrakásához a legpraktikusabb egy kiskanál íves feneke, ezzel kell átdörzsölni a papírról az oldószer által feloldott festéket a textilre. Itt kell egy kis türelem.

Miután textilre szépen átment a minta, gondoltam, hogy kipróbálom a gipsz kereten, amit el akartam készíteni Panninak.

img_9209.JPG

img_9206.JPG

A keret külsejét lefestettem olajfazöld színű dekor painttel, úgy gondoltam, hogy nem bonyolítom, egyenesen a gipszre transzferálok.

Hát ez rossz ötlet volt, de nem baj, mindenből tanul az ember. A "szűz" gipsz nagyon porlik, és minden nedvességet azonnal beszív, először le kellett volna festenem fehérre, és arra tenni a traszfert. De nem baj, új ötletem lett, beragasztom az egyik textil nyulat.

img_9214.JPG

img_9212.JPG

img_9216.JPG

img_9215.JPG

Miután kiderült, hogy ez így nem lesz jó, elővettem az öntapadósra száradó ragasztót, ami száradás után ragadós marad, textilt mindig ezzel kasírozok, mert elég erős, de nem áztatja át az anyagot.

És természetesen nem maradhatott el az umbra színű antik paszta sem.

Utóbbival kezdtem, hogy a textil ne legyen olyan. Először egy ecsettel felhordtam, majd viszonylag gyorsan visszatöröltem a felesleget.

Az első felhordás ijesztő lehet, de nem kell megijedni, ha mégis túl sok, színtelen viasszal szinte teljesen visszaszedhető a barnás árnyalat.

img_9218.JPG

img_9217.JPG

A paszta felhordása után szivacs ecsettel feltettem a ragasztót, majd miután az megszáradt, rásimítottam a textilt.

Hogy eltakarjam a vágást, textilragasztóval effekt fonalat ragasztottam körben a peremére.

img_9223.JPG

img_9221.JPG

A transzferált textilt magas hőfokon átvasalva rögzíthetjük a mintát, így 30 fokon moshatóvá válik. Párnahuzattól kezdve textilszalvétán át bármire jól működik, csak a fantázia szab határt.

A módszer festett felületre is ugyanez, de ahogy látszik, mindenképpen kell egy alap réteg alá. Az, hogy ez milyen festékkel készül, szinte mindegy.

img_9235.JPG

img_9234.JPG

Az oldószer minden hobbiboltban elérhető, nyugodt szívvel ajánlom, megbízhatóan működik. Igyekeztem minden felmerülő kérdést említeni a bejegyzésben, de ha mégis valami kimaradt volna, vagy kérdésetek lenne, írjatok bátran!

Ha tetszett az ötlet és szeretnétek még hasonlóakat látni, gyertek és kövessetek a facebookos oldalamon is! Jó munkát!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr3912127595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;