by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Kell egy kis zöld...

2016. november 05. - bardoczeva

A téli időszak kezdete nálam az a nap, amikor a fák az első fagyok hatására szinte egyben dobják le a sárguló leveleiket. Ha ez még bőven a naptári ősz, az sem jelent problémát, én a hideghez kötöm a telet, nem a dátumokhoz. Ilyenkor már könnyebben veszem rá magam, hogy karácsonyi tevékenykedéssel töltsem a szabad időm.

Amikor minden fa sárga és/vagy csupasz lesz, elkezd hiányozni a szememnek a zöld. Sajnos a növények tartásával hadilábon állok, eddig még nem igazán sikerült huzamosabb ideig életben tartanom azokat a plédányokat sem, amik pedig -állítólag- mindent kibírnak. Mindent, kivéve engem....

A műanyag növényekkel ettől független továbbra is hadilábon állok, úgyhogy egy köztes megoldást választottam a mostani projekthez. Szárított és festett mohát. Valamikor minden bizonnyal élt és talán természetesebb volt a színe is, ám nekem ebben a formájában több a haszna, mert ezen már nem tudok rontani...

Vettem néhány hónapja a KIK-ben ezeket a fehér gyertyatartókat. Nem volt olyan veszélyes az áruk, nekem olyan hatásúak, mint egy tiszta lap, tudtam, hogy valamilyenre majd alakítom őket. Így nagyon meztelenek voltak.

_dsc9676.JPG

_dsc9679.JPG

_dsc9681.JPG

_dsc9686.JPG

Kevertem anno a Lignocolor maradékaimból egy jó kis szürke árnyalatot, belekalkulálva, hogy az umbra színű pasztával fogom használni, ezért egy fokkal hidegebb színre volt szükségem, mint amilyennek a végeredményt elképzeltem.
Azonban mivel a gyertyatartó alapszíne fehér, először lefestettem az egészet a pentartos földbarna színű matt akrillal. Ez látszik ki a végén a visszacsiszolásnál, ez adja az öregített hatást, többek között.

A hungarocell kúpokat pedig szintén a matt akrillal festettem be, csak khaki zöldre, hogy ha a mohával beborítva véletlen valahol kilátszana, ne legyen olyan feltűnő.

A gyertyatalpakat a rozsda effekttel tettem izgalmasabbá. Ehhez az öntapadósra száradó hobbyragasztót tunkoltam fel egy szivaccsal a barna akrillal már lefestett felületre. Miután megszáradt, rászórtam a vasport, és kicsit megnyomogattam, hogy jól feltapadjon. Eztán jöttek az effektek, mindből cseppentettem és ecsettel elkeverve terítettem szét, hogy természetesebb legyen a hatás.

_dsc9692.JPG

_dsc9693.JPG

_dsc9694.JPG

_dsc9684.JPG

Amíg a rozsda hatott, a kúpokat vettem kezelésbe. A khaki zöld akril már megszáradt, így ezeket is bekentem az öntapadós ragasztóval. amikor megszáradt a ragasztó, szépen elkezdtem feltenni a mohát, egyenletesen,amennyire csak tudtam. Amikor már jónak láttam, egy színben passzoló cérnával tekertem át, viszonylag szorosan.

_dsc9681.JPG

_dsc9688.JPG

_dsc9690.JPG

_dsc9691.JPG

Mire ezzel elkészültem, a lignos két réteg is megszáradt a gyertyatartókon, jöhetett a csiszolás. Nagyon finoman kellett simogatnom a vászonnal, ami legalább 100-as finomságú, de a 200-as még jobb, hogy ne szaladjak túl a sötétbarnán. Ez után pedig jöhetett a kedvencem, a pentartos umbra színű antik paszta.

A felhordásához szerintem a legpraktikusabb az ecset, az minden mélyebben levő vájatba is segít bejuttatni az anyagot. Ez nagyon feldobja a végén az eredményt. Sokkal autentikusabb így, hogy "beül" a kosz a mélyedésekbe, ugye?
Aztán amikor elkészültem vele, fogtam egy rongyot és szépen visszatöröltem a felesleget.

_dsc9704.JPG

_dsc9707.JPG

_dsc9706.JPG

_dsc9710.JPG

Ugyanezt a másikkal is megcsináltam, aztán visszaraasztottam a gyertyatalpakat, amik ekkorra már szépen oxidálódtak.

Az utolsó előtti lépés, hogy felraktam a kúpokat, az utolsó pedig, hogy passzoló szalagokat kötöttem a kompozíció nyakába.

Mivel elsősorban a természetes árnyalatokra volt szükségem, barnás szalagokat választottam, egy barna szív függőt és csengettyűket. (Gondolkodom rajta, hogy ezeket is be kéne rozsdázni...) 
Úgy érzem, hogy hiányzik még valami csúcsdísz, talán két rozsdás csillag...az jó lenne...

UPDATE 2016. november 6.
Tegnap is éreztem, hogy valami még nem kerek, ezért fogtam két hópihét, amit nem rég öntöttem ki. Két komponensű ragasztóval két fogpiszkálót ragasztottam a hátoldalára, hogy jól tartson a hungarocellbe szúrva.
Amikor megfogta a ragasztó és megszáradt, lefestettem őket földbarna akrillal, beszórtam vasporral és lecsepegtettem a rozsda effekttel.

Szerintem így lett igazán kész...

_dsc9717.JPG

_dsc9719.JPG



Ha tetszett az ötlet és szívesen olvasnál még ilyesmiről, gyere és kövess a facebookon, ahol naponta frissülő tartalommal várlak.
A többi karácsonyi témájú bejegyzésemért kattints a felső menüsor jobb szélén a KARÁCSONY menüpontra!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr5111932709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;