by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Egy régi doboz új élete

2016. augusztus 02. - bardoczeva

Biztosan sokatoknak van otthon intarziás tetejű, furnérozott dobozotok, amiben általában az iratokat tartja az ember. Legalábbis nálunk így volt, fényképek, útlevelek, ilyesmik voltak benne mindig, a mai napig előttem van a szép, élénk narancs plüss belső borítás.
Az volt az első dolog, amit kivettem belőle...

Nos, korábbi képeket nem tudok mutatni, mert sajnos elveszítettem őket, attól a lépéstől tudom dokumentálni a dolgot, hogy lefestettem a pentartos country kék akrilfestékkel az egész dobozt kívül- belül. Választottam egy mintát a transzfer motívumok közül a pinteresten és kinyomtattam lézernyomtatóval. 

Előkészítettem a festékeket, mandula dekor paint, country blue akril és fehér akril alapozó kellett ehhez a munkához.
Kerestem egy- a motívumon szereplő körrel megegyező méretű- kör alakú mintát, a megfelelő helyen körberajzoltam a doboz fedelén és kifestettem kézzel, a fehér alapozóval.
Azért nem szivaccsal, mert úgy túl egyenletes lett volna, én meg szerettem volna, hogy legyen egy kis kézzel festett-hatása.

_dsc8191.JPG

_dsc8195.JPG

_dsc8194.JPG

_dsc8193.JPG

Utána elővettem a pentartos traszfer oldatot és miután tűk segítségével a festett körre illesztettem a mintát, át is vittem a papírról az akrilra. (A narancs linken videót találtok a működéséről, ha nem mond így semmit a dolog.)

_dsc8199.jpg

_dsc8197.JPG

Azt fontos tudni, hogy a traszferáláshoz bőven kell türelem, és nem szabad túl sok oldatot használni, mert el is maszatolódhat a végeredmény. Fogtam magam és belefestettem a kör közepébe egy H betűt a mandula színű dekor painttel, hiszen ez a ládika a Hosszú család kincseit fogja rejteni. Aztán felragasztottam egy korona alakú gyurma díszt, amit a NőiCsiza Design webshopjából szereztem be.

A doboz belsejéből kiszedtem a korábban már említett narancs plüss borítást, és csiszolóvászonnal letisztítottam a ragasztó maradékokat. A bent levő elemek méretét másolva új, legalább 1 mm vastag kartonból kivágtam őket újra. Mindenképp a snicceres vágást ajánlom, fém vonalzó mellett, mert ollóval nem tudok soha olyan egyenesen vágni, ahogy kellene.

_dsc8200.JPG

_dsc8202.JPG

Mivel a doboznak régies külsőt álmodtam, a belsejét is régies hatású anyaggal szerettem volna kibélelni. Ehhez elővettem egy nemrég vásárolt vásznam, kávéba áztattam, és media inket fröcsköltem rá mindenféle barna és fekete kevert árnyalatokban. Tudom, sokan a foltok ellen küzdünk nap mint nap, ám ebben az esetben szerintem jobban mutat ez az öregített hatás.

_dsc8206.JPG

_dsc8207.JPG

Miután az anyagot kivasaltam, a pentartos öntapadós ragasztóval kasíroztam fel a kartonra. Ebben az a jó, hogy ecsettel felhordható, száradás után pedig öntapadós hatása lesz a felületének, így biztosan nem ázik el az anyag, nem tudjuk elrontani a kasírozást. Kicsit olyan, mint a kétoldalú ragasztó, csak gazdaságosabb. Stencilekhez is remekül lehet használni, mert egy felület felhordásával többször használható öntapadós mintaívet kapunk.

Használat után a ragasztós ecsetet sima, szappanos vízzel jól ki lehet mosni, de ne hagyjátok megszáradni, mert utána már vízálló lesz.

Korábban bent levő elemek a fenéklemez körül voltak körben, én most nagyobb, méretben pont passzoló fenéklemezt szabtam, emiatt az oldalelemek egy miliméterrel túl lógnak a doboz peremén. Ennek két előnye is van, egyrészt szerintem sokkal jobban néz ki így, másrészt amikor lecsukom, nem kell attól tartanom, hogy sérül a perem.

_dsc8214.JPG

_dsc8213.JPG

Miután felkerült, a fő transzferált képet kicsi megdolgoztam még kézzel, a masni és a fehér kör környékén. elsősorban a kézzel festett hatás érdekében. Kiegészítettem még egy kis felirattal és díszítéssel, megcsiszoltam az éleket és umbra színű pentartos antik pasztával végigkentem az egészet.

_dsc8222_1.JPG

_dsc8219.JPG

Végeredményben nagyon elégedett vagyok vele, szerethető darab lett, sokkal jobban tetszik, mint intarziás korában.Ha egyszer majd mégis az intarziás tetőre vágynék, csak lecsiszolom ezt a mostani festést és vissza is kapom.

_dsc8221.JPG

_dsc8220.JPG

Amennyiben tetszett a poszt, gyere, és kövess a facebookon, ha van kedved, mutasd meg ismerőseidnek is a bejegyzést! Nekem sokat segítenél vele!

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr768930716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;