by bardoczeva

PURE DESIGN

PURE DESIGN

Kincsesládikó a hétköznapi dobozból

2016. január 04. - bardoczeva

Olyan sok jót hallottam már a kreatív kollégáktól a Pentart termékekről, hogy muszáj volt kipróbálnom, mielőbb. El is látogattam a céghez, hogy megismerkedjek a  rendelkezésre álló anyagokkal és lehetőségekkel. Ezt az emeletes, üveg fedelű fa dobozt hoztam magam, mint kísérleti alanyt.

A munka a tető díszítésével kezdődött.
Már a bemutató teremben megtetszett egy gél, ami homokfúvott üveg hatású, abban biztos voltam, hogy ezt ki szeretném próbálni saját kezűleg is és hát...azt kell mondjam, hogy rajongom érte...

A doboz tetejére stencilt ragasztottam, de nem teljes felületen, csak a két oldalán. 
Aztán egy szivacs fejű ecsettel elkezdtem függőleges mozdulatokkal felvinni a gélt. A nevéhez méltóan bőrradír sűrűségű anyag esetében jobb döntés lett volna az egész stencilt teljes felületen rögzíteni fixáló spray-vel, ez jó tanulság volt a jövőre nézve.
A munka végeztével azonnal fel kell húzni és el kell mosni a stencilt, különben magával húzhatja magát a mintát is, ha hagyod kicsit szikkadni. Amíg nem száradt meg teljesen, addig vissza lehet törölni kicsit a maszatokat (ha vannak), száradás után már csak kaparni tudtam. De azt is nehezen.

    

A dobozban van egy kivehető tálca, ami alatt szintén rekeszek vannak. Azt biztosan tudtam, hogy a tálcát más színűre festem, mint magát a dobozt, ezért azt a Dekor paint soft krémfehér árnyalatával kentem le. Mivel a dekor paint szereti a felületkezelést és én elfelejtettem magammal waxot hozni, úgy döntöttem, hogy a külsejét sima matt akrillal festem le.

A tetejébe mindenképpen szerettem volna ragasztani a szalagjaim közül valamelyik extrábbat, úgyhogy egy svéd piacos szuvenírt vettem elő, egy bontott mini madeira szegőt.
A Pentart textil ragasztójával tettem fel belülről, mert a szegélyét így szépen elfedte kifelé a doboz.  Belül viszont ugyanúgy csúnya maradt, úgyhogy erre a részére meg bársony szalagot ragasztottam, szintén belülről.

    

Aztán már csak meg kellett pakolni a kincsekkel, igazán elégedett vagyok vele!

    


    

Lássuk hát, hogyan is néznek ki ezek a termékek. Őket használtam a munka során.
Opál gél, akril festék, dekor paint soft és textil ragasztó.
Az opál gél adja magát.
Az akril festék sűrűbb anyag a dekor paintnél, keményebb felületet ad száradás után és nem lehet szépen csiszolni, mert hártyaként jön fel. A dekor paint egy lazább szerkezetű valami, könnyen csiszolható, ám felületkezelést igényel. Én nem kezeltem, így sem fog száradás után, de hogy törölgetni lehessen -mondjuk nedves ronggyal- ahhoz biztosan jót tesz neki egy kis viasz.
A textil ragasztó pedig száradás után áttetsző és rugalmas lesz, a kezedről pedig vízzel könnyen lejön.

    


    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bardoczeva.blog.hu/api/trackback/id/tr428236666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;